Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken sjokolade til varm sjokolade?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-15, 18:29   #1
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken sjokolade til varm sjokolade?

Hvilken sjokolade synes dere gir den beste varme sjokoladen? Jeg kjøpte en Odense kokesjokolade, men synes smaken blir litt skarp og må ha ekstra sukker i (men nå er jeg ikke så glad i mørk sjokolade i utgangspunktet).

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 18:31   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken sjokolade til varm sjokolade?

Jeg bruker vanlig dronningen kokesjokolade og syns det er den beste.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 18:33   #3
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Jeg bruker vanlig dronningen kokesjokolade og syns det er den beste.

Gammel 05-11-15, 18:34   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker kokesjokolade med 70 % kakao, så det hjelper åpenbart ikke deg i det hele tatt.

Gammel 05-11-15, 18:41   #5
Cauchy

Cauchy sin avatar

Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er poden som skal ha varm sjokolade til turdag, for alt jeg vet liker han mørk sjokolade selv om jeg ikke gjør det. Han liker tross alt lakris.

Gammel 05-11-15, 18:42   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

70% smaker jo ikke sjokolade engang.

-Pippi
Gammel 05-11-15, 18:45   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Det er poden som skal ha varm sjokolade til turdag, for alt jeg vet liker han mørk sjokolade selv om jeg ikke gjør det. Han liker tross alt lakris.

Til tur bruker vi Regia kakao som blandes med kokende vann. En liten skvett melk i for å runde av smaken. Enkelt og greit om morgenen når ting helst skal være kjapt.

-Pippi
Gammel 05-11-15, 18:52   #8
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine barn liker varm sjokolade laget av 70% sjokolade, men f eks Dronningsjokolade eller Selskapssjokolade gir rundere og søtere smak. Til vanlig "uteskolebruk" har jeg laget kakao, med kakaopulver og honning.

Gammel 05-11-15, 19:00   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er bare min egen pode som drikker den varme sjokoladen jeg lager, så det er i alle fall ikke utenkelig at barn liker slikt.

70% smaker jo ikke sjokolade engang.

Jeg er over på Lindts 90 %-sjokolade for tiden, jeg.

Gammel 05-11-15, 19:08   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til tur er det melk oppvarmet i mikro og så oboy-pulver. :rema1000:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 22:52   #11
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 50
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

En klype salt i gjør seg.

Bruker mørk kokesjokolade/dronningsjokolade noen ganger, kakaopulver iblant og til turdager eller sponankakao fordi jeg får plutselig lyst å overraske ungene blir det oboypulver. De liker vel egentlig oboyvarianten best.

Gammel 05-11-15, 22:55   #12
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

70% sjokolade smeltet i et krus med melk i mikrobølgeovnen.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 22:56   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er bare min egen pode som drikker den varme sjokoladen jeg lager, så det er i alle fall ikke utenkelig at barn liker slikt.

Jeg er over på Lindts 90 %-sjokolade for tiden, jeg.

Hakket før å tygge kakaopulver?

Neida, jeg har lært meg å like 86%, og det er utrolig hvor fort en blir fornøyd av en liten bit med helt mørk sjokolade.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 22:59   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Til tur bruker vi Regia kakao som blandes med kokende vann. En liten skvett melk i for å runde av smaken. Enkelt og greit om morgenen når ting helst skal være kjapt.

Da de gikk i barnehagen og hadde med seg kakao kokte jeg opp skikkelig på gammeldags måte, men nå rekker vi sjeldent det.

Gammel 05-11-15, 23:01   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Hakket før å tygge kakaopulver?

Nei, det synes jeg ikke - men 99 %-varianten deres er litt der. (Lindt sin 90 %-sjokolade er mildere og mer "sjokoladete" enn 86 %-sjokoladen til Freia, synes jeg. :reklame: Men den er jo ikke akkurat søt.)

Gammel 05-11-15, 23:06   #16
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Nei, det synes jeg ikke - men 99 %-varianten deres er litt der. (Lindt sin 90 %-sjokolade er mildere og mer "sjokoladete" enn 86 %-sjokoladen til Freia, synes jeg. :reklame: Men den er jo ikke akkurat søt.)

Prøv cacao nibs. Stort bitrere blir det ikke.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 23:08   #17
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åre sjokoladefabrikks drikkesjokoladepulver (revet Åre-sjokolade) er nydelig både med og uten mintsmak.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-15, 23:15   #18
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Da skal jeg jammen prøve den. Smaken er helt grei på Freia sin synes jeg, men den er veldig markant og tørr i munnen.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 07:17   #19
Cauchy

Cauchy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Åre sjokoladefabrikks drikkesjokoladepulver (revet Åre-sjokolade) er nydelig både med og uten mintsmak.

Det høres lovende ut, hvor selges det?

Gammel 06-11-15, 07:34   #20
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres lovende ut, hvor selges det?

Jeg har kjøpt i en liten butikk her i kommunen før jul.
Finner den dessverre ikke på nettsida, men der kan man kanskje få vite om de fremdeles produserer. Sjokoladen derfra er nydelig og de lager i alle fall den sjokoladen som ble høvlet opp fremdeles.

http://arechokladfabrik.se/nyheter/

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.