|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Valp som markerer inneHere we go again... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Valp som markerer inneEr dere sikker på at det er markering og ikke urinveisinfeksjon som gjør at han skvetter hele tiden? Sjekk det ut ihvertfall.
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp som markerer inneSå alvorlig altså, selv om han er 11. Mnd, null aggressiv og kun har holdt på ei uke? Noen som har erfaring med kastrering? Det er mulig det er et behov for markering fordi vi har en tispe og en katt? Jeg er ganske sikker på at dette er fordi han er full av hormoner, men UVI skal sjekkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Valp som markerer inneJeg kan ikke så mye om dette altså men du skriver at dere også har annen hund + katt?
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Valp som markerer inneJeg tipper dette er hormoner som løper løpsk og de forverres gjerne når det er tisper i nærheten. Det spiller ingen rolle om han har vokst opp med henne. Tispe er tispe uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Valp som markerer inneEnig med Lhi-my. Hør med dyrlege om kastrering.
![]() |
#7 |
can-jur
|
![]() Sv: Valp som markerer inneVi kastrerte og det hjalp kanskje 90%. Han markerer fortsatt inne om vi har hatt tisper på besøk eller om det blir veldig mye rot på gulvet. Vår er ikke den skarpeste kniven i skuffen så vi mistenker at han rett og slett glemmer at han er inne av og til. Mener han var akkurat litt over året da vi gjorde det. Neste hund vil bli kastrert så tidlig som vi får veterinæren til å gjøre det.
![]() |
![]() |
#8 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Valp som markerer inne
BTDT. Først fotfulgte vi han, det hjalp mye. Så oppdaget vi at han snek seg unna, da fikk han på "belly band". Til slutt kastrerte vi han (ikke bare pga markering). Nå markerer han ikke noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Valp som markerer inneVår begynte plutselig slik når han ble kjønnsmoden, pluss masse andre tegn. Vi gikk til veterinær og vurderte kjemisk kastrering. Veterinæren anbefalte vanlig kastrering og vi gikk for det. Vi har virkelig aldri angret. Han sluttet å markere inne, han var ikke superstjesset av hormoner hele tiden, han begynte å spise normalt igjen (han "rakk ikke" å spise i en periode, kanskje det gikk forbi en tispe, mens han spiste, tror jeg at han tenkte). Han ble plutselig helt umulig å gå tur med osv osv. Han hadde det helt åpenbart ikke godt. Han hadde sikkert fungert godt som flokkleder, med masse tipser, men den jobben kunne han dessverre ikke få. Vår var dog yngre, 7 måneder, mener jeg. Gå til veterinær snart, går dere for dette så bør man gjøre det snart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Nå også i farger
![]() Sv: Valp som markerer inne
Jepp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp som markerer inneVi må prøve kastrering, han er den beste og herligste koseklumpen. Men vi kan ikke ha tissing inne, slik han holder på nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ræv med ører
![]() Sv: Valp som markerer inneMens du jobber med andre ting (kastrering, sjekke for UVI osv) kan du prøve Belly Band. Da får de ikke markert lenger. Mange som bruker dette innendørs for å unngå å måtte passe på hele tiden.
![]() |
#13 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp som markerer inneTakk for alle gode råd, det blir dyrlegen på mandag, så får vi si hva hun sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Valp som markerer inneCairnterrieren min var husrein i to uker og så startet han med markering inne. Bellyband fungerte ikke, de ble bare søkkvåte, å fotfølge han virket ikke og han hadde ikke uvi. Men han startet med å ri på puter før han var tolv uker gammel, og han var komplett umulig å få kontakt med dersom vi var på besøk hos andre med hund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp som markerer inneJa, vi har vært hos veterinær i dag, det var ikke UVI. Hun sa han var i verste tenårene, markerte selvsagt så fort han fikk mulighet inne hos vetrinæren (ikke uvanlig det da, med alle luktene), men hun anbefalte å kastrere først som sist. Han er jo ung, så hun hadde tro på at dette ville gi seg om vi gjorde det. Så i morgen skal han inn, jeg gruer meg skikkelig, håper veldig alt går bra. På morgenturen i dag stilte han seg og tisset på den andre hunden vår. Uff. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Nå også i farger
![]() Sv: Valp som markerer inneKastrering er en veldig grei operasjon. Vi merket ikke noe til ubehag etterpå. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Valp som markerer inneTakk for støtte, jeg har sjelden blitt så knyttet til et dyr slik som jeg har blitt knyttet til den klumpen her. Er nesten flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Nå også i farger
![]() Sv: Valp som markerer inneDu kommer ikke til å angre! Markering er noe ordentlig herk å bli kvitt. Husk at det tar litt tid før hormoner er ute av kroppen (så følg med på han den første tiden). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|