|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvor er de etnisk norske mennene?[disclaimer]Ja, jeg vet det er noen og at de er veldig flinke og at jeg ikke skal trekke alle over en kam (ble det riktig?) og så videre.[/disclaimer] |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?Jeg har mannlige kollegaer som er leksehjelpere i regi av Røde Kors, men jeg vet ikke om de statistisk sett utgjør flere enn du observerte. Det var ihvertfall er stort behov for hjelp til realfag og et ønske om menn, fra Røde Kors.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?Fin tankevekker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?De er sikkert med barna sine på fotballtrening, evt trener de selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?Jeg vet ikke hvor mennene er, men jeg kjenner meg igjen i at frivillig arbeid er kvinnedominert. Idretten er vel forholdsvis 50/50, men alle andre steder jeg har vært organisert (FAU, kor, teater, Røde Kors) har vært kvinnedominert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?Jeg har sett noe forskning på dette, men jeg finner det ikke igjen nå. Menn bruker mindre tid på frivillighet nå en før, og de er spesielt dårlig representert når det gjelder omsorgsarbeid. Og overrepresentert i ledelse og "toppstillinger" innen frivillighet.
![]() |
![]() |
#7 |
Glad
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?De jobber, trener til birken eller brygger øl.
![]() |
#8 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?I den organisasjonen jeg bruker mest, er det veldig mange menn som bruker veldig mye tid på å tilrettelegge for andre. Jeg tror ikke kjønnsforskjellene er veldig store når det gjelder dette altså, men det er forskjell når det gjelder hva man engasjerer seg i.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?Ja, jeg tenker egentlig på integreringsarbeid spesielt, ikke frivilligarbeid generelt. Jeg har møtt mange menn innen idrett og FAU, absolutt. Men jeg vil gjerne ha de med på dette, for jeg tror det er noe av det viktigste vi kan gjøre akkurat nå. Verger, flyktningeguider, norsktrening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hvor er de etnisk norske mennene?
Nå gjelder ikke denne tråden frivillighet generelt, men din erfaring stemmer ikke overens med hvordan status er på landsbasis. Fra rapporten Frivillig innsats i Norge 1998-2004 s 39:
Idrett (og særlig fotball ?) er forresten en viktig integrerings- og inkluderingsarena.
![]() |
![]() |
|
|