Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Litt tykkere fleece til 6-åring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 14:16   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Litt tykkere fleece til 6-åring?

Frøkna påstår at all ull klør, uansett om det er utenpå andre klær. Hun er varmblodig av seg, men jeg synes det blir i tynneste laget å kun bruke en tynn fleecegenser under vinterklærne, så vi må finne et alternativ. Merkelig nok tolererer hun ribbebuksa, så der trenger vi foreløpig ikke finne noe.

Men jeg synes ikke det ser ut som om det finnes noe særlig utvalg i tykkere fleecejakker i det segmentet, i hvertfall ikke om jeg skal dømme fra utvalget i nettbutikkene. Er det noen som har noen forslag, eller må jeg våge meg på XXL/GMax/Barnas Hus osv?

Gammel 19-11-15, 14:23   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt tykkere fleece til 6-åring?

Obs! har sett med bukse og jakke i tykkere fleece fra Skogstad. Våre bruker dette under dress og er gode og varme.

Gammel 19-11-15, 14:24   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Obs! har sett med bukse og jakke i tykkere fleece fra Skogstad. Våre bruker dette under dress og er gode og varme.

Det høres lovende ut, jeg må ta en tur dit i morgen. Takk!

Gammel 19-11-15, 14:37   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig ikke du skal være så redd for at tynn fleece (av god type) varmer så mye mindre enn ull. Der polyesterfleecen kommer til kort er jo på fukttransportering og varmeregulering. Der er ullen uslåelig. Men om man ikke har problemer med de to tingene, så er fleece gjerne vel så greit.

Gammel 19-11-15, 14:40   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror egentlig ikke du skal være så redd for at tynn fleece (av god type) varmer så mye mindre enn ull. Der polyesterfleecen kommer til kort er jo på fukttransportering og varmeregulering. Der er ullen uslåelig. Men om man ikke har problemer med de to tingene, så er fleece gjerne vel så greit.

Hun er veldig varmblodig av seg, og går i kortermet nå, så ingen kan si at hun er frossen av seg. Og med atopisk eksem, bør hun jo ikke bli for varm, siden varme trigger kløe. Men JEG fryser av å se på henne, og jeg vet virkelig ikke hva lærerne tenker, enda vi har forklart hvorfor hun kler seg som hun gjør.

Gammel 19-11-15, 14:43   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldstemann er veldig varmblodig av seg, og har også eksem som forverres om han blir for varm. Han går i bomull hele vinteren, og det er vanskelig å nekte ham så lenge han faktisk ikke blir kald.

Gammel 19-11-15, 15:08   #7
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Eldste min er også varmblodig. Har gitt opp å kle han siden de siste årene i barnehagen. Han tar det han selv føler for og det er vel bare et par ganger fra da til nå hvor han har vært kald.
Hvis hun ikke er kald så hadde jeg ikke stresset med det.

Gammel 19-11-15, 15:12   #8
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Min eldste er også varmblodig, og nå for tida har han ingenting annet enn vanlige inneklær i utedressen. Jeg tror ikke de lærerne tenker så mye om akkurat det så lenge ungene ikke klager på at de er kalde.

Men på de grisekalde dagene er det sikkert bra med noe fleece. Mine har både Skogstad og Swix, fornøyd med begge, selv om ungene helst bruker ull.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:13   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min yngste har tre ulike fleecejakker i ulik tykkelse fra Stormberg. Den ene er vel ullfleece. Både hun og vi har vært forhnøyde med dem.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 15:21   #10
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

I går var det skikkelig surt og kaldt, og SFO hadde mørketidsmarkering. Gjett hvem som hadde tynn bomullslue og som gikk uten votter? Joda, og hun klaget over at hun var varm. Jeg liker tanken på at hun har vett til å kle seg etter været, men det er litt vanskelig å gi slipp. Samtidig har vi gitt opp å kjøpe fornuftige klær hun ikke får velge, for da risikerer vi bare at hun blånekter.

Gammel 19-11-15, 15:25   #11
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg syns også det var vanskelig, Nera, for jeg er fryktelig kald av meg og hakker tenner bare jeg ser hva han har tenkt å ta på seg.

Gammel 19-11-15, 17:09   #12
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne fra Villervalla er populær hos oss:

Finnes i flere friske farger.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 17:28   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Så lenge det er du som fryser av å se på henne og ikke hun som fryser så syns jeg du skal gi slipp. Jeg har en varmblodig unge som går uten longs hele vinteren, og med tskjorte under jakken. Han sier at han ikke fryser og da regner jeg med at han ikke gjør det. Nå er han femteklassing, men han har holdt på sånn siden første klasse.

Gammel 19-11-15, 22:17   #14
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

La henne styre det selv tenker jeg nå som hun er skolejente. Er hun varm nok så er hun nok det.

Gammel 20-11-15, 12:03   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Eldstejenten min har POP ullfleece, en som hører til en skalljakke (men kan tas ut og brukes aleine), og en annen som er litt tynnere men veldig god og varm. Det fungerer bra.

Gammel 20-11-15, 14:52   #16
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Standard

Hun har vindfleecen fra Pop, og bruker den stort sett hele tiden, så den kan muligens også brukes som mellomlag? Ellers skal jeg ta en titt i butikker en dag vi ikke har barn med oss på kjøpesenteret.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:27.