|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lengde på fot og skostørrelserHvordan var dette igjen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJa, du legger til 1,5 cm. Så da er vel 37 det rette. Det stemmer sikkert godt, for jeg tror min fot er 21 cm og jeg bruker 35.
|
|
|
|
#3 |
|
Jeg ble frisk!!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Lengde på fot og skostørrelserVil tro han må ha str 36 eller 37 da. Men det kommer an på skomerke, så jeg ville ha målt foten på sålen til den aktuelle skoen.
|
|
|
#4 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJeg stusset nemlig litt da vi tidligere i høst var innom for å måle foten hans og prøve en sko (Viking det også), og damen mente han skulle ha str 35. Jeg spurte henne om ikke han burde ha litt større, siden det var vintersko, men hun stod på sitt. Hun var ikke veldig stødig i norsk, men jeg vil jo tro at hun forstod hva jeg mente. Han prøvde den, og mente den passet fint, men da prøvde han jo uansett med en tynn sokk. Han er heller ikke den typen som funderer videre over slikt, bare at den føles god ut på foten |
|
|
|
|
|
#5 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Lengde på fot og skostørrelserFant en oversikt på Sportamore over målene på innersålene til alle typer Viking sko. Og der står det at modellen vi skal ha er 23,3 cm i str 35. Det er altså 1,5 cm større enn den største foten hans |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelser
Det må være en feil.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJeg kjøper ikke sko uten å ta med foten. Og ta ut sålen så ungen får stå på den. Det er så stor forskjell fra modell til modell!
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelser
Det er jo ikke noe problem å kjøpe sko uten å ha med foten, de kan jo som regel byttes. Jeg kjøper det meste av sko på nett, og er jeg veldig i tvil kjøper jeg to størrelser og returnerer det som ikke passer.
|
|
|
|
#9 |
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJada, man kan bytte, det er bare det at jeg, som pleier kjøpe sko på butikker, somregel ikke har så LETT for å komme meg på butikken, og derved synes det er greit at den passer, de TRENGER den somregel når den er kjøpt...
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelserHehe, det går utrolig mye kjappere for meg å bestille på nett, enn å vente på å få kommet meg i en skobutikk.
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJeg er enormt dårlig på å bestille på nett, jeg får meg ikke til å faktisk gjøre det, det utsettes stadig til "i morgen", også glemmes det også... nei, stapp familien i bilen lørdag etter frokost og kjør avsted. Da blir det gjort.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Lengde på fot og skostørrelserJeg kan faktisk skjønne at det er en tilvenningssak å bestille på nett. Jeg begynte vel fordi jeg måtte. :P
|
|
|
|
#13 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Lengde på fot og skostørrelserBare tanken på å måtte dra på skobutikk med barna lørdag etter frokost (grøss) er grunn god nok for meg til å netthandle |
|
|
|
![]() |
|
|