|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Holdbarhet på eggDu kan jo teste dem i vann. Synker de til bunns er de fine, står de (med kontakt i bunnen) er de også helt greie, men om de flyter er det bare å kaste dem.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på eggDet er sannsynligvis ikke noe galt med dem så lenge skallet er helt, men det er lurt å knekke dem en og en i en bolle og lukte før du bruker dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på eggDa er det bare å koke og se. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Holdbarhet på eggEgg kan spises i månedsvis etter holdbarhetsdato. Jeg tror jeg leste en test hvor de hadde 7 måneder gamle egg, og de var helt ok. Men jeg mener jeg leste det var baking de var minst egnet til når de er gamle?
![]() |
![]() |
#10 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Holdbarhet på eggDet er bare å prøve og se. Jeg ser aldri på holdbarhetsdato på eggekartongen og bruker egg selv måneder etter at de har gått ut (det skjer ikke så ofte at egg varer fullt så lenge da, men det har hendt). I hele mitt liv har jeg kun truffet på ett råttent egg (det skulle heldigvis brukes i en kake og ble derfor knekket i en liten skål først og med tanke på lukten var det ingen tvil om at det var råttent)
![]() |
|
|