|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() StrikkefasthetEg skal strikke bøvertunkofte til meg sjølv. Skal strikke den i ask frå hifa.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: StrikkefasthetDet vil jo bli veldig feil hvis målene i oppskriften er basert på 27 m =10cm, og du får 10 cm med bare 20 masker. Hvordan ser prøvelappen ut, er den veldig løst strikket? Ser ikke for meg at du får justert nok med å gå ned i pinnestørrelse her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: StrikkefasthetKan det være at oppskriftens strikkefasthet er med mønsterstrikk? Mange strikker strammere i mønster enn i glattstrikk. I så fall kan det nok være du kan prøve med pinne 2,5.
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkefasthetKofta vil bli altfor stor med den strikkefastheten du får nå. Hvis det ikke monner nok å gå ned i pinnestørrelse kan du prøve en kombinasjon av tynnere pinner og å gå ned en størrelse. Du klarer å regne ut ny overvidde når du vet egen strikkefasthet og antall masker i hver enkelt størrelse.
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: StrikkefasthetHmm, blei litt meir arbeid enn kva eg tenkte. Får sjå om eg får hovudet med meg i morgon. Kofta blir strikka frå toppen og ned, så det skal kunne gå ann å tilpasse den etterkvart og.
![]() |
|
|