|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Marius-genser i noe annet enn ull?Mellomsøster ønsker seg Marius-genser, men tåler ikke ull. Hun vil gjerne ha den som er strikket i alpakka, men rundfelling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Minsten liker ikke godt ull i gensere, og jeg strikket til han i bomullsgarn. Får tak i lik garntykkelse i bomull. Brukte 100% bomull fra Euro-Pris, da jeg har god erfaring med garn derfra. Oppskriften hentet jeg fra Marius-boken min.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Når du skriver at hun ikke tåler ull er det slik at hun er allergisk eller bare synes ulla klør? Jeg spør fordi jeg selv har en genser som er strikket i alpakka, og jeg opplever den som absolutt kløfri |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Men mange som ikke tåler ull, tåler vel alpakka?
![]() |
#6 |
One of These Days
|
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Drops Cotton Merino er et blandingsgarn med 50% ull og 50% bomull, som ikke klør om det er det og ikke ren allergi. Drops sin Baby Merino er et annet garn mange som vanligvis synes ull klør, klarer å ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Hvis jeg ikke husker helt feil, så er min strikket i Sandnes Garn Duo. Det er 45% bomull og 55% ull. Det gir en "glattere" genser og klør ikke.
![]() |
![]() |
#8 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Forøvrig nettopp ferdig med en til meg i selv i alpakka. Med rundfelling.
![]() |
#9 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Marius-genser i noe annet enn ull?Jeg ba om det til mine pga allergi, men ull er det i de |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|