Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Enkel julehobbyaktivitet for seksåringer?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-15, 10:48   #1
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Enkel julehobbyaktivitet for seksåringer?

Yngste skal ha barnebursdag i desember, og jeg tenkte vi kunne ha et lite juleverksted. Men hva er artig å gjøre for seksåringer? Det kan ikke være for omfattende og avansert, hadde jo vært hyggelig om alle hadde fått til noe.

Gammel 24-11-15, 10:53   #2
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel julehobbyaktivitet for seksåringer?

Vi hadde det en gang med femåringer og de fikk pynte pepperkaker. Jeg kjøpte ferdige pepperkakehjerter med hull på ikea. De pyntet og koste seg.

Gammel 24-11-15, 10:54   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dorullnisser?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:56   #4
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Vi pyntar pepperkaker. Eg bakar i forkant, minst eit kjempestort hjerte og mange små til kvar. Eg fyller bordet med skåler med nonstop og gelegodteri og melisglasur i mange fargar. Så brukar dei teskei eller halve grillspyd i tre for å fordele glasuren utover. Alle kan ete av pynten undervegs og får med seg kakene sine heim. Veldig populært og noko alle gjestene ber pent om å få lov til kvart år. No har vi holdt på med dette i 12 år omtrent, fordelt på to barn.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 10:56   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Pynte pepperkaker kan funke, de fleste burde vel klare å flette kurver av glanspapir, men om mange ikke har prøvd før blir det krevende å følge opp mange, da er evt papirlenker bedre.

klipp og lim med filt er jo gøy, men fort litt omfattende...

Gammel 24-11-15, 10:58   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har pyntet pepperkakehjerter som hadde hull i seg her også. I tillegg har jeg hatt enkle hobbysett herfra http://www.bakerross.co.uk/christmas...ubscribersList

Denne boken har mange ark man kan klippe og lime til juledekorasjoner http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...uktId=10419278

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-15, 11:01   #7
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Dorullnisser?

Jeg elsker dorull-folk. Kim Ond Jul fra 24 shades of glue er en av svært få pynteting på stua.

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Vi pyntar pepperkaker. Eg bakar i forkant, minst eit kjempestort hjerte og mange små til kvar. Eg fyller bordet med skåler med nonstop og gelegodteri og melisglasur i mange fargar. Så brukar dei teskei eller halve grillspyd i tre for å fordele glasuren utover. Alle kan ete av pynten undervegs og får med seg kakene sine heim. Veldig populært og noko alle gjestene ber pent om å få lov til kvart år. No har vi holdt på med dette i 12 år omtrent, fordelt på to barn.

Takk for gode tips! Jeg tenkte litt på pepperkakepynting. Smart med skjeer og grillspyd til glasur!

Gammel 24-11-15, 11:02   #8
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

De kan perle julepynt. Du kan kjøpe billige telysholdere på f.eks. Ikea og så kan barna male og dekorere dem. Ellers støtter jeg forslaget om dorullnisser. Vi hadde dorullnisseverksted i fjor og det var stor suksess. Det ble mange fine og ulike nisser som ble stilt opp på rekke og rad i vinduskarmen. Det skal gjentas i år!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.