Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hjelp, hvordan lage decoupage på lykter?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-15, 22:41   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hjelp, hvordan lage decoupage på lykter?

Jada, jeg er aldri har likt forming og slike ting skal plutselig arrangere juleverksted i morgen for 26 stk! I tillegg er de ukjente. Ting er kjøpt inn, ikke av meg. Vi skal lage decoupage lykter, men jeg kom jo på at det aner jeg ikke hvordan vi gjør. Hjelp!

Gammel 28-11-15, 23:02   #2
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp, hvordan lage decoupage på lykter?

Du finner fram juleservietter, pensler til alle, sakser og decoupagelim (hobbybutikker). Så klipper alle ut motivene de ønsker å bruke og limer fast på f.eks. syltetøyglass eller annet dere vil lage lykter av. Husk at dere bare bruker det laget av servietten som har selve motivet, og at dere må pensle lim over motivet når det er limt fast også.

Gammel 28-11-15, 23:27   #3
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Dere kan også bruke silkepapir eller annet tynntarmen papir og klippe ut mønster. Limer det fast med det limet jeg ikke husker hvordan man staver og limer over det. Jeg tror det er lurt med to lag over. Vi har matt lim og da skal hele glasset males.

Gammel 28-11-15, 23:30   #4
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Du finner fram juleservietter, pensler til alle, sakser og decoupagelim (hobbybutikker). Så klipper alle ut motivene de ønsker å bruke og limer fast på f.eks. syltetøyglass eller annet dere vil lage lykter av. Husk at dere bare bruker det laget av servietten som har selve motivet, og at dere må pensle lim over motivet når det er limt fast også.

Hmm, lurer på om vi har decoupage lim......tviler i grunnen.....Vi har i alle fall lim, men vanlig lim går vel ikke?

Gammel 29-11-15, 00:06   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg tør ikke si noe om hva slags lim som kan brukes, jeg har bare pleid å kjøpe decoupagelim på Panduro e.l.

Gammel 29-11-15, 16:52   #6
millact

Standard

Juleverkstedet er over, vi fant decoupagelim på skolen vi var på, så det ordnet seg.

Gammel 29-11-15, 17:32   #7
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Dere kan også bruke silkepapir eller annet tynntarmen papir og klippe ut mønster. Limer det fast med det limet jeg ikke husker hvordan man staver og limer over det. Jeg tror det er lurt med to lag over. Vi har matt lim og da skal hele glasset males.

Tynntarmen, ja

Gammel 29-11-15, 18:17   #8
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte at jeg skulle kommentere det med tynntarmen, men sovna fra det i går kveld. Anbefaler ikke å bruke den, det kan lett bli rar lukt når lysglasset blir varmt.

Men så bra dere fikk det til. Har noen lysglass som vi lagde for noen år siden, det var ganske enkelt. Vi brukte servietter og på noen limte vi glitter også på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:19.