Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Å knuse drømmen til barnet ditt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-15, 03:38   #1
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Å knuse drømmen til barnet ditt

Begge barna våre spiller fotball i en klubb med ambisjoner. Ikke alltid det er lett å være mamma i slike settinger. I natt er en slik stund. I overgangen fra barnefotballen til ungdomsfotballen skal det deles inn etter nivå. I perioden etter høstferien har det vært prøvespill. Gruppeinndelingen skal være klar til jul.

I ettermiddag ringte treneren for å fortelle at min sønn på tross av genuin interesse ikke får bli med på treningsgruppe 1, men blir henvist til en ung uerfaren trener 1 til 2 dager i uken. Han ville at dette skulle videreformidles før treningen som begynte kl 18, slik at de kunne dele inn gruppene fra og med imorgen. Heldigvis er han er lydhør kar som skjønte at det var bedre å vente til man har tid og mulighet til å prate sammen i ro og fred. Så dro man på juleavslutning med klump i magen til den andre sønnen vår. Etter at trening og lekser var unnagjort og lillebror var gått til sengs måtte jeg fortelle sønnen min at han ikke kom med på treningsgruppe 1.

Det var vondt å se på hvor lei seg han ble. Både mor og sønn fellte sine tårer.
Han har jobbet knallhardt for å bli med i gruppen. Nå ligger jeg våken og grubler. På knuste fotballdrømmer. Ikke nødvendigvis om å bli en toppspiller men å få lov til å utvikle seg videre sammen med laget ditt. Nå blir han sannsynligvis på et annet lag enn sine venner.... Han selv var mest opptatt av at treningene blir på et for lavt nivå.

Hvorfor må man velges bort som 12 åring? Hvorfor tvinges man til å ta denne samtalen kl 2105 en mandagskveld, jeg hadde klart foretrukket å få helgen til dette slik at man kan snakke sammen tidligere på dagen, ikke rett før leggetid. Og hva med morgendagens trening? Ser på infosiden at de har endret litt på tidsplanen slik at gruppene ikke offentliggjøres før senere.

Sportslig tilbakemelding kan han få på treningen imorgen. Så er spørsmålet, skal man prioritere trening foran ettermiddagsskole imorgen. Det betyr at skolearbeidet må taes igjen i helgen.

Så hvordan støtter man sønnen sin gjennom skuffelsen, hva formidler man og skal man styre han i retning av andre hobbyer? Eller bare være hands off og la han finne seg egen vei.

Nå gir jeg opp grublingen og står opp og jobber.

Gammel 08-12-15, 07:21   #2
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å knuse drømmen til barnet ditt

Her er det også nesten akkurat vært der samme.
Men sønnen min syntes treningsgruppe 2 var helt ok.
Hos oss kan man flytte opp og ned i grupper etter som ting forandres.
Kanskje det går hos dere også?
Bestekompisen kom på 1.laget, men ble "degradert" til 2. etter noen uker(mulig det var eget ønske).
Enig i at dette er kjipt og leit for dere.
Hos oss gikk det ikke bare på å være flink i fotball, men hvordan man er som lagspiller, oppførsel, hvordan man leser spillet ol.
Gutten min ønsket å være på treningsgruppe 2, men alle får tilbud om felles trening på søndager.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 08:12   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det er skikkelig kjipt, men jeg tenker ta det får skrives på kontoen for livserfaringer. Jeg vet ikke hvordan det er i klubben deres, men i klubben hvor ungene spiller er det mulig å flyttes opp igjen senere. Jeg ser at på elitelaget til 14-åringene nå har de hentet et par spillere fra 2. laget inneværende sesong.

Og så tenker jeg at vi kan være fornøyd med at dette i Norge ikke skal skje før de er 12 år. I veldig mange andre land så deler de jo lagene på denne måten når de er 6, 7 og 8 år. Det er en relativt mager trøst for sønnen din, men allikevel en betraktning å ha i bakhodet.

Gammel 08-12-15, 08:21   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er i det hele tatt trist at de må starte å satse så tidlig, selv om jeg jo skjønner at man må gjøre det for å få frem talenter.

På laget til 9 åringen min gjør de dette, men ikke sånn "in your face". De har laget et "ivriglag" som trener 4 ganger i uka, og et "vanliglag" som trener to ganger i uka. To av treningene er begge "lagene" sammen. Da later de som de har tilfeldige delinger på ulike aktiviteter, men det er nivådelt. De har også ulike kamper i ulike nivåer, og sender de flinkeste på det beste nivået. Det forventes at de som er på ivriglaget er på trening fire ganger i uka, og at de trener hele sommerferien. Ellers kan de ikke regne med å få være med på ulike ting. I går kom poden hjem og sa at de hadde startet med "månedens spiller". Jeg tipper at det ikke er så veldig lenge til en eller annen unge skjønner hva dette opplegget går ut på. Jeg har frittet sønnen min, som er av de flinke, men han har ikke forstått dette helt enda. Heldigvis.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 08:24   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns dette er en ganske horribel praksis uansett om det er nødvendig for utvikling av elitespillere eller hva som nå er bakgrunnen. Når de er 12 år og motivert så er det fælt at noen skal stå og si at de ikke er gode nok til å være med vennene sine lenger. Skjønner godt at han blir knust og at du ikke får sove.

(Og priser meg lykkelig over at håndball-laget til Vesla ikke har noe satsningslag i høyere divisjoner. Bare tanken på at noen skulle tvunget det gode miljøet i oppløsning frembringer åndenød.)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 09:04   #6
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns dette er en ganske horribel praksis uansett om det er nødvendig for utvikling av elitespillere eller hva som nå er bakgrunnen. Når de er 12 år og motivert så er det fælt at noen skal stå og si at de ikke er gode nok til å være med vennene sine lenger. Skjønner godt at han blir knust og at du ikke får sove.

(Og priser meg lykkelig over at håndball-laget til Vesla ikke har noe satsningslag i høyere divisjoner. Bare tanken på at noen skulle tvunget det gode miljøet i oppløsning frembringer åndenød.)

Jeg er SÅ enig. Jeg synes man skal, om man må, dele inn i "de som møter på trening og gir jernet" og "de som synes det er gøy å spille, men ikke er så veldig veldig interessert og det er ikke alltid så viktig å møte opp". Da får man en fin fordeling. Herregud, å dyrke frem talenter? Hvor mange er det som blir dyrket frem, det er fint få det.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 09:07   #7
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det er i det hele tatt trist at de må starte å satse så tidlig, selv om jeg jo skjønner at man må gjøre det for å få frem talenter.

På laget til 9 åringen min gjør de dette, men ikke sånn "in your face". De har laget et "ivriglag" som trener 4 ganger i uka, og et "vanliglag" som trener to ganger i uka. To av treningene er begge "lagene" sammen. Da later de som de har tilfeldige delinger på ulike aktiviteter, men det er nivådelt. De har også ulike kamper i ulike nivåer, og sender de flinkeste på det beste nivået. Det forventes at de som er på ivriglaget er på trening fire ganger i uka, og at de trener hele sommerferien. Ellers kan de ikke regne med å få være med på ulike ting. I går kom poden hjem og sa at de hadde startet med "månedens spiller". Jeg tipper at det ikke er så veldig lenge til en eller annen unge skjønner hva dette opplegget går ut på. Jeg har frittet sønnen min, som er av de flinke, men han har ikke forstått dette helt enda. Heldigvis.

Og dette blir jo også så dumt. Hvorfor ikke ha fri tilgang til "ivriglaget"? Spillerene burde få lov til å gå på trening fire ganger i uken hvis de ville. Er kontigenten den samme for alle? Og så ni år! Det er det samme som min. Hvis han skulle trent 4 ganger i uken, så kunne han ikke gått på noe annet!

Tre stk!
Gammel 08-12-15, 09:35   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, skjønner veldig godt at dette er leit.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og så tenker jeg at vi kan være fornøyd med at dette i Norge ikke skal skje før de er 12 år. I veldig mange andre land så deler de jo lagene på denne måten når de er 6, 7 og 8 år. Det er en relativt mager trøst for sønnen din, men allikevel en betraktning å ha i bakhodet.

Vel, hos oss har de gjort det allerede nå blant 7-åringene (og kullene oppover). I vintersesongen er den gamle laginndelingen lagt til side på begge ukas treninger, og guttene er fordelt i nye grupper på 4 ulike nivåer. Planen er etter sigende at alle blir bedre av å få spille med folk på sitt eget nivå - ikke minst at de som kanskje ikke er så gode, får mer ballkontakt og ikke mister motet. De kaller det den islandske modellen. Sosialt ser jeg at det er et litt skummelt eksperiment.

Heldigvis, får en vel si, gjelder den nye nivådelingen bare treningene - i cuper og serie er det tilbake til de gamle lagene.

Gammel 08-12-15, 09:37   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På laget til 9 åringen min gjør de dette, men ikke sånn "in your face". De har laget et "ivriglag" som trener 4 ganger i uka, og et "vanliglag" som trener to ganger i uka.

Fire ganger i uka? Oi, det skal en ganske langt opp i alderstrinnene før de gjør i klubben vår, tror jeg - enda så omstridt opplegget her er. (Liv på 9 trener riktig nok halvannen time fire ganger i uka nå også, men da er to av treningene et "fotballakademi" utenom klubblaget.)

Gammel 08-12-15, 09:52   #10
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke barn som spiller fotball, men slikt som dette gjør meg opprørt.
Jeg syns trenigshysteriet har gått for langt. Nå også blant barn.
Treninger så mange ganger i uken må da gå utover noe annet?
Ang nivåskiller så forstår jeg ikke hvorfor treningene ikke kan fortsette som vanlig, men at de som ønsker å satse kan få ekstra trening i stedet, som er tilpasset da de som ønsker å satse, og som da kanskje må tåle litt mer kritisk syn på spillet sitt.
Det å få spille med venner er kjempeviktig for klassemiljø og slikt.

Skjønner det er lite å gjøre i akkurat denne situasjonen, men jeg syns noe bør gjøres sånn generelt for at unger skal få være unger.

Gammel 08-12-15, 10:29   #11
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Klubben her satser også stort og laget til eldstemann ble tidlig inndelt i 3 lag, allerede da de var 11 år.
Utifra hvordan det er her så må de på 1.laget møte på absolutt alle treninger og det er mange kamper og cuper. Dabber man av så blir man overført 2.laget og en annen rykker opp. Så det er stas å være på 1.laget men det må ligge naturlig for en å holde ut på det nivået altså.
Her er det helt greit å være på 2.laget også. De er jo like gode men bare at det er så mange ivrige så det er ikke plass.
Her er de 45 gutter på laget. Jeg synes det er utrolig positivt at de fortsatt er så mange og det er kun en gutt som har sluttet sålangt men han går også på håndball, som også er like mye press på. De fleste her er konkurransegutter som vil være best.

Så jeg tenker at om din sønn virkelig er så gira og interessert så rykker han nok snart opp.

Gammel 08-12-15, 10:35   #12
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst? 12 åringer.

Hos oss fordeler treneren hvilke spillere som spiller hvilke kamper når de går opp i ungdomsgruppen, og det er klart at et er en viss utplukking. Men alle trener sammen og alle spiller kamper, det er bare det at noen spiller flere kamper enn andre. Og alle har et stående tilbud om å trene med de eldre jentene dersom de vil strekke seg litt.

Jeg kan ikke se behovet for å knuse drømmer i 12 årsalderen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 10:46   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg er SÅ enig. Jeg synes man skal, om man må, dele inn i "de som møter på trening og gir jernet" og "de som synes det er gøy å spille, men ikke er så veldig veldig interessert og det er ikke alltid så viktig å møte opp". Da får man en fin fordeling. Herregud, å dyrke frem talenter? Hvor mange er det som blir dyrket frem, det er fint få det.

Helt enig. Det er jo heller ikke sånn at de som er talenter som 12-åringer nødvendigvis blir bedre seniorspillere enn de uten talent men med stor treningsvilje.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 10:54   #14
Anne C

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Og dette blir jo også så dumt. Hvorfor ikke ha fri tilgang til "ivriglaget"? Spillerene burde få lov til å gå på trening fire ganger i uken hvis de ville. Er kontigenten den samme for alle? Og så ni år! Det er det samme som min. Hvis han skulle trent 4 ganger i uken, så kunne han ikke gått på noe annet!

Det er vel ikke akkurat en overdrivelse å si at vi har et par ivrige pappaer som gjerne vil ha sønnene sine opp. De skal nå dele opp kontigenten slik at vi men "ivrige" barn må betale mer enn de andre. Sønnen min har ikke tid til noe annet enn fotball. Nå er det strengt talt ikke noe problem for han, for fotball er det eneste han liker. Men jeg vet det er endel som sliter nå på vinteren fordi de går på ski eller noe i tillegg. De må da nøye seg med "koselaget", fordi de ikke får tid til noe annet. Selv om de kanskje hadde ønsket å trene fire ganger. Andre blir forhindret i å trene fire ganger pr uker fordi to av treningene er på fredag og lørdag. Det hender jo at man holder på med andre ting som familie og.

Gammel 08-12-15, 10:55   #15
Anne C

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Fire ganger i uka? Oi, det skal en ganske langt opp i alderstrinnene før de gjør i klubben vår, tror jeg - enda så omstridt opplegget her er. (Liv på 9 trener riktig nok halvannen time fire ganger i uka nå også, men da er to av treningene et "fotballakademi" utenom klubblaget.)

De som velger fotballakademiet må trene dobbelt opp to av dagene. Keepertrenig tror jeg er på søndager. Så her er det bare å fylle hele uka med fotball hvis man vil.

Gammel 08-12-15, 11:15   #16
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Det er vel ikke akkurat en overdrivelse å si at vi har et par ivrige pappaer som gjerne vil ha sønnene sine opp. De skal nå dele opp kontigenten slik at vi men "ivrige" barn må betale mer enn de andre. Sønnen min har ikke tid til noe annet enn fotball. Nå er det strengt talt ikke noe problem for han, for fotball er det eneste han liker. Men jeg vet det er endel som sliter nå på vinteren fordi de går på ski eller noe i tillegg. De må da nøye seg med "koselaget", fordi de ikke får tid til noe annet. Selv om de kanskje hadde ønsket å trene fire ganger. Andre blir forhindret i å trene fire ganger pr uker fordi to av treningene er på fredag og lørdag. Det hender jo at man holder på med andre ting som familie og.

Og som en sidesak, så er det beste idrettsgrunnlaget allsidig trening. Min går f.eks også på friidrett og det er jo veldig bra for kompetanse, helse, glede og allsidighet i idrett.

Tre stk!
Gammel 08-12-15, 11:20   #17
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Gutten min spiller fotball hvert friminutt og er på kunstgressbane og spiller i flere timer de dagene det ikke er trening.
I helgene kan han være der fra rundt 12 til nærmere 18-19-tida.
Så lenge han koser seg så er ikke det det verste man kan bedrive tiden med.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 12:14   #18
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Er ikke bare i fotball det blir gjort, turn er også sånn.
Min på 9 år må sannsynligvis velge mellom fotball Og turn nå fordi turn krever mye.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 12:15   #19
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

De som velger fotballakademiet må trene dobbelt opp to av dagene. Keepertrenig tror jeg er på søndager. Så her er det bare å fylle hele uka med fotball hvis man vil.

Det hadde min likt. Her er det første året vi har trening på vinteren, det er en gang i uka.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-15, 14:01   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk så utrolig mange talenter man går glipp av når man topper lagene som 12-åringer. Jeg leste en artikkel på det en gang, på U-17-laget eller whatnot, var 70-80 % født første halvår, og veldig mange i Q1 - de hadde vært best på laget fra de var småttiser, men mye av det hadde vært rett og slett mer eller mindre aldersadekvat sammenlignet med dem som var født sent på året. Utrolig mange av dem falt gjennom og ble aldri gode som senior.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:59.