|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Å knuse drømmen til barnet dittBegge barna våre spiller fotball i en klubb med ambisjoner. Ikke alltid det er lett å være mamma i slike settinger. I natt er en slik stund. I overgangen fra barnefotballen til ungdomsfotballen skal det deles inn etter nivå. I perioden etter høstferien har det vært prøvespill. Gruppeinndelingen skal være klar til jul.
![]() |
#2 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittHer er det også nesten akkurat vært der samme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittJa, det er skikkelig kjipt, men jeg tenker ta det får skrives på kontoen for livserfaringer. Jeg vet ikke hvordan det er i klubben deres, men i klubben hvor ungene spiller er det mulig å flyttes opp igjen senere. Jeg ser at på elitelaget til 14-åringene nå har de hentet et par spillere fra 2. laget inneværende sesong.
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittDet er i det hele tatt trist at de må starte å satse så tidlig, selv om jeg jo skjønner at man må gjøre det for å få frem talenter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Borte
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittJeg syns dette er en ganske horribel praksis uansett om det er nødvendig for utvikling av elitespillere eller hva som nå er bakgrunnen. Når de er 12 år og motivert så er det fælt at noen skal stå og si at de ikke er gode nok til å være med vennene sine lenger. Skjønner godt at han blir knust og at du ikke får sove.
![]() |
#6 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet ditt
Jeg er SÅ enig. Jeg synes man skal, om man må, dele inn i "de som møter på trening og gir jernet" og "de som synes det er gøy å spille, men ikke er så veldig veldig interessert og det er ikke alltid så viktig å møte opp". Da får man en fin fordeling. Herregud, å dyrke frem talenter? Hvor mange er det som blir dyrket frem, det er fint få det.
![]() |
#7 |
Og dette blir jo også så dumt. Hvorfor ikke ha fri tilgang til "ivriglaget"? Spillerene burde få lov til å gå på trening fire ganger i uken hvis de ville. Er kontigenten den samme for alle? Og så ni år! Det er det samme som min. Hvis han skulle trent 4 ganger i uken, så kunne han ikke gått på noe annet!
![]() |
#8 |
intro
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittHuff, skjønner veldig godt at dette er leit.
Vel, hos oss har de gjort det allerede nå blant 7-åringene (og kullene oppover).
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
Fire ganger i uka?
![]() |
![]() |
#10 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittJeg har ikke barn som spiller fotball, men slikt som dette gjør meg opprørt.
![]() |
#11 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittKlubben her satser også stort og laget til eldstemann ble tidlig inndelt i 3 lag, allerede da de var 11 år.
![]() |
#12 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittSeriøst? 12 åringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Helt enig. Det er jo heller ikke sånn at de som er talenter som 12-åringer nødvendigvis blir bedre seniorspillere enn de uten talent men med stor treningsvilje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Det er vel ikke akkurat en overdrivelse å si at vi har et par ivrige pappaer som gjerne vil ha sønnene sine opp. De skal nå dele opp kontigenten slik at vi men "ivrige" barn må betale mer enn de andre. Sønnen min har ikke tid til noe annet enn fotball. Nå er det strengt talt ikke noe problem for han, for fotball er det eneste han liker. Men jeg vet det er endel som sliter nå på vinteren fordi de går på ski eller noe i tillegg. De må da nøye seg med "koselaget", fordi de ikke får tid til noe annet. Selv om de kanskje hadde ønsket å trene fire ganger. Andre blir forhindret i å trene fire ganger pr uker fordi to av treningene er på fredag og lørdag. Det hender jo at man holder på med andre ting som familie og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
De som velger fotballakademiet må trene dobbelt opp to av dagene. Keepertrenig tror jeg er på søndager. Så her er det bare å fylle hele uka med fotball hvis man vil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Og som en sidesak, så er det beste idrettsgrunnlaget allsidig trening. Min går f.eks også på friidrett og det er jo veldig bra for kompetanse, helse, glede og allsidighet i idrett.
![]() |
#17 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittGutten min spiller fotball hvert friminutt og er på kunstgressbane og spiller i flere timer de dagene det ikke er trening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Drømmer
|
Det hadde min likt. Her er det første året vi har trening på vinteren, det er en gang i uka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å knuse drømmen til barnet dittTenk så utrolig mange talenter man går glipp av når man topper lagene som 12-åringer.
![]() |
|
|