|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva spiser du sammen med krumkaker?Jeg leser at krumkaken blant nordmenn er regnet som den aller viktigste julekaken. Jeg er vokst opp med krumkaker, men som regel servert med krem og syltetøy. Da blir det plutselig litt mer dill og litt mer dessert enn bare å ta en pepperkake til kaffen, liksom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Jeg liker dem best akkurat slik de er, jeg, uten krem eller annet dilldall.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Vi spiser dem "bar".
![]() |
![]() |
#7 |
Borte
|
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Jeg spiser de mest som en vanlig småkake. Mammas er best.
![]() |
#8 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Jeg liker ikke så godt krumkake, men det var veldig mye bedre den gangen jeg fikk dem servert med sjokolademousse og bringebærsaus til.
![]() |
![]() |
#9 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Multekrem - det er noe av det beste jeg vet om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Veldig gode til is ja!
![]() |
#15 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Vaniljekrem m. masse rips oppi er godt til krumkaker. Bruker det også til dessert, men da har jeg ripskremen oppi "krumkakeskåler" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Dyppe den videste åpningen i mørk sjokolade, ha på tuttifruttistrøssel.
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Multekrem. Eller uten noe som helst. Er ikke overvettes begeistra for kremting, men litt multekrem går an i ny og ne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Jeg liker dem egentlig best uten noe i eller til. Jeg er vant til å få dem sammen med multekrem, og det er jo godt, men det er fordi jeg liker både multekrem og krumkaker, ikke fordi de passer spesielt godt sammen. (Egentlig liker jeg kransekake bedre til multekremen, når jeg tenker meg om.)
![]() |
#19 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?De er himmelske til te uten noe ekstra. Jeg lager de med litt ekstra vanilje, så da står de godt alene. Spiser de gjerne sammen med multekrem også. Det er desserten på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hva spiser du sammen med krumkaker?Med krem og multer til dessert, eller med is om sommeren.
![]() |
|
|