|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kidding, right?
|
![]() [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Minsten ønsker deg intenst en sånn segway-uten-håndtak-skateboard. De hår under navnet Skywalker og Classywalk blant annet. Noen som har vært borti slike, har unger som har det eller noe liknende? Jeg vet ikje hva jeg skal se etter, suksesskriterier eller hva som er bra merker.
![]() |
![]() |
#2 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Kor gammal er han? Det er vel 16-års grense på dei.
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?16 års grense ja. Hørte på radioen at foreldre kan miste lappen om de lar mindreårige kjøre de (for "dingsen" må stå registrert på foreldre når bruker er under 16 år). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Min 11-åring har classywalk. Kjøpte seg det før alt oppstyret rundt det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Åh, takk for info, det visste jeg ikke! Enig med flere her, tanken slo meg ikke engang - den går jo langsommere enn et vanlig skateboard i nedoverbakker og det er jo oppover man får hjelpen, uten at det går så veldig fort akkurat. De har jo lov å sykle...
![]() |
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Det er motoren som gjør det ulovlig. Alle motoriserte kjøretøy har i utgangspunktrt minimum 16-årsgrense så vidt jeg har skjønt (uten at jeg har sjekket alt som finnes på markedet). Det finnes vel noen unntak, men disse boardene er ikke ett av dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Det er visstnok noen få som er lovlig fordi de har sperre på 6 km/t som tilsvarer gangbart...
![]() |
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Ja, noen er lovlige, de må ha en sperre. Jeg vet ikke om de har det, alle de som ungene rundtomkring her fyker rundt på.
![]() |
#11 |
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?
Akkurat min tanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Drømmer
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?
Jeg så det på Twitter, politiet gikk ut med advarsel om å kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Drømmer
|
Det spiller vel ingen rolle om han er forsiktig, det er uansett ulovlige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
Jeg tror ikke det er vesentlig hvorvidt du forstår hvorfor det har så høy aldersgrense... Det er forbudt hvis man er under 16 år, og jeg hadde ikke utstyrt en 11-åring med det.
![]() |
![]() |
#15 |
Vi "utstyrte" eller han kjøpte selv før disse forbudene kom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
Før forbudet kom?
![]() |
#17 |
Bedreviter
|
Det har vel alltid vært 16-års aldersgrense på motoriserte kjøretøy (som ikke har 18-årsgrense), så loven er nok ikke endret siden det ble lovlig å kjøpe dem. Det er vel bare opplysningene rundt det som har blitt tydeligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hvis det som går i maks 6 km i timen er lov, er ikke der motorisert, da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har vel ingen betydning hvem som er teknisk eier? Han er ikke myndig, og da er foresatte uansett ansvarlig for at han følger lovgivningen.
![]() |
#20 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?Er det bare jeg som er gammel og knirkete når jeg mener at ungdommene bare har godt av å gå? (Jeg går selv også, altså.)
![]() |
![]() |
|
|