Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

[Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-15, 12:37   #1
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?

Minsten ønsker deg intenst en sånn segway-uten-håndtak-skateboard. De hår under navnet Skywalker og Classywalk blant annet. Noen som har vært borti slike, har unger som har det eller noe liknende? Jeg vet ikje hva jeg skal se etter, suksesskriterier eller hva som er bra merker.

Noen?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 12:39   #2
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?

Kor gammal er han? Det er vel 16-års grense på dei.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 12:51   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Julegaver] Sånn elektrisk skateboardsak til barn, er det noe? Anbefalinger?

Så lenge hun er over 16 så.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 12:52   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://m.dinside.no/935470/du-kan-mi...ar-barna-kjore

Gammel 12-12-15, 12:54   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

16 års grense ja. Hørte på radioen at foreldre kan miste lappen om de lar mindreårige kjøre de (for "dingsen" må stå registrert på foreldre når bruker er under 16 år).

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 14:02   #6
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Min 11-åring har classywalk. Kjøpte seg det før alt oppstyret rundt det.
Den brukes kun med en voksen ved hans side. Han synes det er veldig gøy å stå på.
Trener faktisk godt balansen.
Ser hvordan unger holder på på skateboard, sykler ol. og skjønner ikke helt hvorfor denne har så høy aldersgrense.
Nå er gutten min så forsiktig, så jeg har jo ikke sett brettet skikkelig i action.
Men for meg så virker det ikke sååå annerledes enn skateboard.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 14:14   #7
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, takk for info, det visste jeg ikke! Enig med flere her, tanken slo meg ikke engang - den går jo langsommere enn et vanlig skateboard i nedoverbakker og det er jo oppover man får hjelpen, uten at det går så veldig fort akkurat. De har jo lov å sykle...

Gammel 12-12-15, 14:24   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er motoren som gjør det ulovlig. Alle motoriserte kjøretøy har i utgangspunktrt minimum 16-årsgrense så vidt jeg har skjønt (uten at jeg har sjekket alt som finnes på markedet). Det finnes vel noen unntak, men disse boardene er ikke ett av dem.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 17:05   #9
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Standard

Det er visstnok noen få som er lovlig fordi de har sperre på 6 km/t som tilsvarer gangbart...

Gammel 12-12-15, 17:34   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, noen er lovlige, de må ha en sperre. Jeg vet ikke om de har det, alle de som ungene rundtomkring her fyker rundt på.

Gammel 12-12-15, 19:04   #11
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Åh, takk for info, det visste jeg ikke! Enig med flere her, tanken slo meg ikke engang - den går jo langsommere enn et vanlig skateboard i nedoverbakker og det er jo oppover man får hjelpen, uten at det går så veldig fort akkurat. De har jo lov å sykle...

Akkurat min tanke.
Og så er som sagt gutten her veldig forsiktig og har alltid med seg en voksen.
Mulig jeg hadde tenkt annerledes hvis han var en vågals som nektet å ha med seg mora si.

Gammel 12-12-15, 19:25   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

16 års grense ja. Hørte på radioen at foreldre kan miste lappen om de lar mindreårige kjøre de (for "dingsen" må stå registrert på foreldre når bruker er under 16 år).

Jeg så det på Twitter, politiet gikk ut med advarsel om å kjøpe.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 19:26   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Den brukes kun med en voksen ved hans side. Han synes det er veldig gøy å stå på.
Ser hvordan unger holder på på skateboard, sykler ol. og skjønner ikke helt hvorfor denne har så høy aldersgrense.
Nå er gutten min så forsiktig, så jeg har jo ikke sett brettet skikkelig i action.

Det spiller vel ingen rolle om han er forsiktig, det er uansett ulovlige.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-15, 19:28   #14
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke det er vesentlig hvorvidt du forstår hvorfor det har så høy aldersgrense... Det er forbudt hvis man er under 16 år, og jeg hadde ikke utstyrt en 11-åring med det.

http://www.dinside.no/935470/du-kan-...ar-barna-kjore

Gammel 13-12-15, 13:42   #15
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror ikke det er vesentlig hvorvidt du forstår hvorfor det har så høy aldersgrense... Det er forbudt hvis man er under 16 år, og jeg hadde ikke utstyrt en 11-åring med det.

http://www.dinside.no/935470/du-kan-...ar-barna-kjore

Vi "utstyrte" eller han kjøpte selv før disse forbudene kom.
Og mulig det er det som ikke går raskere enn 6km i timen, virker ikke som det går raskere ihvertfall.
Vi får bruke det på privat vei (forstod det som at det var lov) inntil han blir 16.
Og jeg forstår selvsagt at det ikke er vesentlig hvorvidt jeg forstår.

Gammel 13-12-15, 14:39   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi "utstyrte" eller han kjøpte selv før disse forbudene kom.

Før forbudet kom?
Før disse "forbudene" kom, var vel selvbalanserende kjøretøy helt forbudt ...?

Gammel 13-12-15, 14:40   #17
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Før forbudet kom?
Før disse "forbudene" kom, var vel selvbalanserende kjøretøy helt forbudt ...?

Det har vel alltid vært 16-års aldersgrense på motoriserte kjøretøy (som ikke har 18-årsgrense), så loven er nok ikke endret siden det ble lovlig å kjøpe dem. Det er vel bare opplysningene rundt det som har blitt tydeligere.

Gammel 14-12-15, 07:41   #18
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det har vel alltid vært 16-års aldersgrense på motoriserte kjøretøy (som ikke har 18-årsgrense), så loven er nok ikke endret siden det ble lovlig å kjøpe dem. Det er vel bare opplysningene rundt det som har blitt tydeligere.

Hvis det som går i maks 6 km i timen er lov, er ikke der motorisert, da?
Virker som det er flere enn meg som ikke visste dette før det ble så opplyst.
Og han selv er eier av brettet så vi blir ikke fratatt førerkortet, sånn sett.
Men Selvfølgelig skal vi følge retningslinjene og ikke bruke det på offentlig vei eller fortau.

Gammel 14-12-15, 08:36   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvis det som går i maks 6 km i timen er lov, er ikke der motorisert, da?
Virker som det er flere enn meg som ikke visste dette før det ble så opplyst.
Og han selv er eier av brettet så vi blir ikke fratatt førerkortet, sånn sett.
Men Selvfølgelig skal vi følge retningslinjene og ikke bruke det på offentlig vei eller fortau.

Det har vel ingen betydning hvem som er teknisk eier? Han er ikke myndig, og da er foresatte uansett ansvarlig for at han følger lovgivningen.

Gammel 14-12-15, 08:53   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare jeg som er gammel og knirkete når jeg mener at ungdommene bare har godt av å gå? (Jeg går selv også, altså.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.