|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Helsenorge på sitt verste (VG)Jeg har bare ikke ord. Det er helt grusomt.
![]() |
#2 |
Så stor, den lille lykken
|
![]() Sv: Helsenorge på sitt versteSå fryktelig trist.
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Så det der på nyhetene nå, og det er trist, og ikke minst skremmende... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
superbruker
|
![]() Sv: Helsenorge på sitt versteJeg trodde at det var skriftlige rutiner for hva en hjemmehjelp skulle gjøre hvis døren ikke blir åpnet. Her har noe sviktet. Enten har de ikke rutiner eller så har ikke de blitt fulgt. Tragisk.
![]() |
#6 |
Originala
|
![]() Sv: Helsenorge på sitt versteIlle, men jeg er redd det på langt nær er helsevesenet på sitt verste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tar en fot av gangen
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste
Det har jeg selv opplevd på kroppen, jeg har kjempet i 5 år for å få en diagnose. Men derfra til å sulte i hjel i sitt eget hjem? Jeg synes det er helt utrolig.
![]() |
#9 |
Absolute Beginner
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
--
|
Utifra det jeg leste på VG stod det om en hjemmesykepleier, det er ikke det samme som hjemmehjelper. Man skal gi beskjed til hjemmesykepleien om man reiser bort, så dette burde jo blitt fanget opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Originala
|
Det ble referert til "hjemmehjelper", med ett unntak. Jeg tolket unntaket som en aldri så liten skriveleif, men det behøver sjølsagt ikke være riktig |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Tar en fot av gangen
Det sto at mannen hadde dødd en naturlig død.
![]() |
#14 |
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Hjemmehjelperne er ikke de som bør ta tak i tilsvarende situasjoner.
![]() |
#17 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2006
![]() |
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Tragisk, men dessverre neppe verken første eller siste gangen det skjer. Jeg må likevel si (muligens ikke "politisk korrekt, men likevel) at jeg reagerer på at datteren ikke har kontakt med sin syke mor og stefar i løpet av en tre-ukers ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Hjemmehjelpen er som regel ikke innom mer enn en gang i uka, og vi i hjemmetjenesten har ikke anledning til å gå inn i hjemmet til folk når de ikke er der.Jeg jobber i hjemmesykepleien, og vi har ofte hyppigere kontakt med brukerne. Dersom jeg har nøkkel, låser jeg meg inn og oppdager gjerne ikke at folk ikke er hjemme før jeg har kommet meg inn. Og da er det bare å tusle seg ut. Dersom bruker ikke er hjemme, skal dette føres i journal og så kan det iverksettes tiltak, alt etter hvordan ansvarsvakt vurderer situasjonen (ringe pårørende for å høre om bruker er der, for eksempel)
![]() |
#19 |
https://www.giblod.no/
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Fælt ja, men jeg tror heller ikke det er helsenorge på sitt verste, det føyer seg heller inn i rekken av mange feil som skjer. Helsenorge består jo også av mennesker, ofte for få mennesker, og blir ikke bedre enn disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Helsenorge på sitt verste (VG)Ille og det bare føyer seg inn i rekken med tragedier i helse norge desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|