|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Syltet ingefær til baking og konfektJeg skal ha syltet ingefær til baking og konfekt, på butikken finner jeg bare ingefær merket med sushi. Er det bare det som finnes? Hvis det er flere typer hvor finner jeg det og evt kan sushi ingefæren brukes som alternativ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Syltet ingefær til baking og konfektSushi-ingefær er noe annet. Den typen du vil ha er mye søtere. Jeg har sett det på tyrkiske og andre asiatiske butikker, de pleier å ligge i sukkerlake på små glass. Som denne typen:
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syltet ingefær til baking og konfektÅhhh jeg så en ostekake med hvit sjokolade og syltet ingefær, må ta meg en tur på innvandrerbutikk for den må prøves
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Syltet ingefær til baking og konfektJeg lager dette selv og det er veldig enkelt. Skrell ingefær og skjær i skiver. Kok opp i vann og hell av vannet et par ganger (hvis du ikke gjør dette blir den syltede ingefæren veldig hot). Til slutt lar du den koke ca en halv time, til den er myk. Sil av kokevannet og kok opp sukkerlake med nytt vann. Kok ingefæren i sukkerlaken ca 20 minutter. Legg på rist for at overflødig lake får renne av. Ha over på rene glass og oppbevar i kjøleskapet.
![]() |
|
|