|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
etterpåklokest
|
![]() Hvilken gitar til barn?Noen jeg kjenner (10) ønsker seg gitar. Jeg har overhodet ikke snøring, og lurer på om noen kloke hoder på FP kan fortelle meg hva jeg må tenke på, og eventuelt også anbefale en akustisk gitar som passer for et barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Jeg tror jeg ville gått for en 1/2 eller 3/4 akustisk gitar med nylonstrenger. Det er håndterlig og strengene er myke å spille på for en nybegynner.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?IKKE kjøp en kjempebillig en. Vi har en som ikke holder på stemmingen i fem minutter engang.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Og helt enig i at man bør begynne på nylonstrenger, det gjør mer enn vondt nok det.
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Noterer nylonstrenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?
Nei, virkelig ikke. Spander litt penger. Vi hadde en som jeg rett og slett kastet, den holdt ikke stemmingen på streng 1 til vi var ferdig med streng 6.
![]() |
#7 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Vi har akkurat kjøpt en Yamaha nylonstrengsgitar i 1/2 størrelse i julegave til seksåringen, men jeg vet ikke så mye, annet enn at det er mannen som har styrt, og han spiller selv gitar så jeg antar at han har litt peiling. Prisen var rundt tusenlappen eller litt lavere, tror jeg.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Gå på 4sound i fjordgata, der får du god hjelp og de anbefaler ikke dyrere enn du trenger. Om du skal ha 3/4 eller hel kommer an på størrelsen på tiåringen, min på 12 har spilt på gitar av voksen størrelse det siste året. Vi fikk anbefalt en yamahagitar med nylonstrenger til en drøy tusenlapp, den har overraskende god lyd og er et godt nybegynnerinstrument.
![]() |
#9 |
trøtt
|
![]() Sv: Hvilken gitar til barn?Jeg skulle akkurat si det som Katta sa, sånn mer eller mindre. Jeg eier en 3/4 gitar selv, synes den er mer enn stor nok også til meg.
![]() |
#10 |
etterpåklokest
|
Var der i dag og kjøpte 3/4 Yamaha-sak med nylonstrenger til henne. Så satser jeg på at svigermor kan lære henne/meg å stemme den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Finnes også websider og app-er som er til hjelp for stemming.
![]() |
|
|