|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tining av kalkunVi har kalkun på julaften, men verken plass i kjøleskap eller fryser, så kalkunen må kjøpes inn når det skal tas ut av frysen for å tines |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Tining av kalkunJeg ville kjøpt den i dag. Min erfaring er at to dager i kjøleskapet er for liten tid og temperaturen var ikke mye over kjøleskaptemperatur.
|
|
|
#3 |
|
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Tining av kalkunKjøp i dag ig la den ligge i boden til tining til onsdag morgen, så ta du ut innmaten og tar den inn.
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Tining av kalkunDet tar fort 3-4 dager å tine en hel kalkun, så kjøp de i dag og la den ligge i posen. Legg gjerne noen aviser i bunnen av posen, for det kan rene litt, og sett hele greien i uteboden.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Tining av kalkunJeg er enig med de andre. Vår erfaring er at det tar lengre tid å tine kalkun enn det som står på esken. Så kjøp i dag, og legg den i uteboden (inni en pose sånn i tilfelle dere får mus på besøk).
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Tining av kalkunJeg må bare rette en stor takk til trådstarter som minnet meg på at jeg, i tumultene som oppstod da jeg veltet inn dørene med tjuetusen barn og poser på slep, hadde prestert å sette den frosne kalkunen vi skal ha på nyttårsaften i kjøleskapet i stedet for ned i fryseskapet. Du reddet middagen vår! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Tining av kalkunDa skal vi få kjøpt den i dag, satt i en plastboks for å unngå julemusene
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Tining av kalkunVi skal ha kalkun 1. juledag og jeg tok den ut av fryseren nettopp (dvs 3½ dags tining). Da står den i boden med omtrent samme temperatur som du beskriver.
|
![]() |
|
|