Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Alene til Venezia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-07, 22:35   #1
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Alene til Venezia

Ja det hadde jeg tenkt meg.

Men tør jeg....

Jeg har fått gratis hotell med frokost,flybillett transport til og fra hotell/flyplass, norsk guide.
Alt jeg må betale er lokale flyavgifter.

Greit.. jeg ertet gubben med litt at, hmm, ja det hadde vært noe.

Dra du vennen min var svaret som kom fra ham.
Jeg, alene uten deg??

Han: Ja, det hadde du hatt godt av. Dra du..

Jeg tar han på ordet og sendte svarskjemaet.

Jeg tenkte at det ville vært deilig å hatt 4 dager og 3 netter, bare kose meg og traske rundt, bare tenke på meg selv.

Men himmel, tør jeg.. Hva kan man gjøre i Venezia?
Noen som har vært der? Anbefalinger.

Hadde dere dratt alene på en slik tur?

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:38   #2
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene til Venezia.

Jeg har ofte dratt alene på slike turer. Jeg synes det er deilig, og kan virkelig anbefale det. Mens venninner av og til sier at de ikke skjønner hvordan jeg tør... jeg skjønner ikke problemet.

Jeg har ikke vært i Venezia, så der har jeg lite å bidra med.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 22:38   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldiggris. Venezia er nydelig! Og klart du kan reise alene! Det går så fint atte!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 23:20   #4
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du liker å gå, så er Venezia veldig fin å rusle rundt i. Ingen biler, og selv om det er innmari mye turister over alt, så er det mulig å få gått i noen gater hvor det faktisk bor noen venezianere også.

Skulle gjerne hatt noen dager alene i Venezia, jeg - bare traske rundt og se, og sløve på bar og lese bok. Det eneste måtte være at det kan være litt kjedelig å spise alene hele tiden.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 23:28   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reist mye alene - det går helt fint. Go, go, go!

Gammel 14-06-07, 23:34   #6
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også reist mye alene, og første gangen jeg var i Venezia var jeg mutters alene. På internail. Var der en 2-3 dager og koste meg veldig på egenhånd. Venezia er en deilig by å bare rusle rundt og kikke seg rundt, både på dagtid og kveldstid. Og det er veldig stille og rolig der spesielt om kvelden. Mange turister bor nemlig utenfor byen og reiser kun inn dit på dagsturer.

Og for all del: Ikke glem fotoapparatet!

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 23:55   #7
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har fryktelig lyst ja...
Er vel endel å se på også forhåpentligvis.
Har hørt om en Markusplass.

Å spise alene er ikke det verste, er vel det å være mutters putters on my own.

Jeg kan jo slenge meg på de andre som har fått denne turen, men jeg liker best å gå for meg selv, finne ut av ting selv.
Guider er bare kjedelige å høre på, hadde det når jeg var i Paris med søsteren og eldstegutten min.
Vi gikk ut av gruppen og studerte og leste til oss ting på egenhånd i vårt eget tempo.

Regner med at jeg drar jeg, tør vel egenlig ikke å la være, ta kommer jeg til å angre og være sur på meg selv for evig tid hvis ikke.
Håper bare at utreise datoene passer til vaktene på jobb.

De har vel museumer der regner jeg med.

Sist redigert av Michayla : 15-06-07 kl 00:34.
Gammel 15-06-07, 06:29   #8
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

De har vel museumer der regner jeg med.

Å, ja! Masse! Selv kan jeg anbefale Guggenheim-museet!

Gammel 16-08-07, 01:17   #9
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Da blir det til at jeg ikke drar alene alikevel.
Min søster har mast seg til å bli med.
Hun har termin på valentines dag,så hun ville ha en tur før hun blir mor for første gang.

Samtidig så har vi ikke vært på ferie helt alene før, så det skal bli koselig.

Vi drar 2 november og hotellet ligger i Lido De Jeselo ca 30 minutter fra Venezia, så det blir en tur inn dit, samt utforske Jeselo og.
Må ta det litt med ro, aner jo ikke hvilken form hun vil være i.
Kose oss skal vi i hvertfall.

Noen her som vet priser på mat og klær i Italia og i Jeselo (de som har vært der)

Gleder oss masse.

Har betalt 499 for en ekstra dag, så da blir det 4 netter.

Gammel 16-08-07, 05:53   #10
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høres ut som en flott tur! Så kjekt at søsteren din blir med...jeg skal ærlig innrømme at jeg hadde nok ikke reist helt alene, men så har jeg aldri vært på tur alene heller da.

God tur iallefall!!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 08:07   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alene til Venezia

Så koselig for deg at søstra di blir med.
Regner med at dere får en kjempefin tur!

Jeg hadde dratt alene uten å blunke, men selvsagt koselig om noen ville blitt med.

Gammel 16-08-07, 08:27   #12
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Hyggelig med reisefølge da!

Når du skal reise med en gravid, så er det nok lurt å tenke at dere skal ta det med ro. Det blir fort mye gåing, for det er jo så koselig å gå i smågatene i Venezia, og det blir gjerne litt sånn labyrintaktig, men man finner nå alltid fram til Marcusplassen, for dit er det skiltet alltid. Men som moren min sa da hun var i Venezia nå i sommer med sin kusine, det er veldig få benker i Venezia, og det er ikke alltid man ønsker å betale på kafé for å sette seg ned.

For det er dyrt i Venezia. Hvis dere skal bo utenfor, så er det kanskje litt billigere restauranter osv, men midt i kjukkeste Venezia er også mat og drikke veldig dyrt. Klær og sko er dyrt i Italia uansett, og Venezia er intet unntak. I tillegg så kryr det ikke av billige butikker, det ligger mest i det øvre prisskiktet. Så ikke regn med å gjøre noen gode kjøp sånn sett. Men de har utrolig mye fint da, og å kjøpe en karnevalsmaske er jo nesten obligatorisk når man er i Venezia!

God tur!

Gammel 16-08-07, 09:52   #13
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

............

Jeg kan jo slenge meg på de andre som har fått denne turen, men jeg liker best å gå for meg selv, finne ut av ting selv.
Guider er bare kjedelige å høre på, hadde det når jeg var i Paris med søsteren og eldstegutten min.
Vi gikk ut av gruppen og studerte og leste til oss ting på egenhånd i vårt eget tempo.

...............

Vi hadde med oss guide i Venezia og hun var helt fantastisk. Som mange andre unge venezianere hadde hun flyttet ut av byen og inn på fastlandet pga sinnsykt høye boligpriser, men hun var utrolig stolt av byen sin og delte det med oss på en flott måte. Så det er vel litt avhengig av guiden.

Som LaBanga sier; det er ingenting som er billig i Venezia, og det er mange designerbutikker der - hvor de viser deg varene, det er ikke mye som henger eller står fremme.
Men det er en Zarabutikk der ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-07, 10:10   #14
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har ofte dratt alene på slike turer. Jeg synes det er deilig, og kan virkelig anbefale det. Mens venninner av og til sier at de ikke skjønner hvordan jeg tør... jeg skjønner ikke problemet.

Jeg har ikke vært i Venezia, så der har jeg lite å bidra med.

Signerer. Jeg ELSKER å reise på byturer alene og savner det voldomt når jeg tenker meg om!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 01:04   #15
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Jeg hadde tenkt å dra alene, men når hun "spurte" så fint. Hehe..

Ja, jeg har sagt til henne at vi må ta det med ro.
Vi har funnet ut at når vi trenger en pause fra all traskingen så tar vi en gondol for å hvile bena litt.

Tar med oss niste og.

Hun er klar over at det blir mye gåing.

Blir jo bare en ettermiddag i venezia da.
Er jo Lido De Jeselo vi skal oppholde oss.

Noen som vet om det er pr person eller pr gondol man betaler?

Noen som har vært I Lido De Jeselo og hva man kan gjøre der?

Gammel 20-08-07, 07:11   #16
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Mener å huske at man betalte pr gondol. Gondol er fint, men det holder med en gang. Vanntaxi er en raskere og ikke fullt så romantisk måte å komme seg rundt på!

Gammel 20-08-07, 13:09   #17
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Mener å huske at man betalte pr gondol. Gondol er fint, men det holder med en gang. Vanntaxi er en raskere og ikke fullt så romantisk måte å komme seg rundt på!

Tenkte å ta Gondol for å kikke rundt der man ikke kommer til med beina, samtidig som vi får en pust i bakken.

Er visstnok en ufroglemmelig tur hvis man tar det på ettermiddag/kveld.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:06.