Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Får katter i Norge lopper?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-16, 21:03   #1
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Får katter i Norge lopper?

Hilsen "drita lei av loppeskinn".

Rart spørsmål kanskje, men jeg kan aldri huske å hørt snakk om katter med lopper i Norge. Katten jeg vokste hadde aldri lopper som jeg vet om. Han ble ihvertfall aldri behandlet for det.
Her hvor jeg bor i England er det omtrent umulig å unngå det har jeg inntrykk av.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 21:13   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får katter i Norge lopper?

Jeg har aldri opplevd det. Tror det er for kaldt?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 21:19   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ja, det kan de. Fuglelopper. Bare om sommeren. Men tror ikke det skjer så ofte, min er sju år og har bare hatt det en gang - og han spiser mye fugl. Mark derimot, det får han støtt og stadig.

Tror forøvrig sånne dråper mot flått virker på lopper også, mulig det er derfor han ikke har hatt det oftere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 21:21   #4
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Ja. Fuglelopper. Klør som søren!

Gammel 06-01-16, 21:30   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de fugleloppene lever jo ikke på katten i lengre tid slik katte- og hundelopper gjør på dyr i utlandet?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-16, 21:46   #6
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har aldri opplevd det. Tror det er for kaldt?

Jeg er møkklei lopper altså. Må behandle kattene hele tiden.

Gammel 06-01-16, 22:04   #7
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men de fugleloppene lever jo ikke på katten i lengre tid slik katte- og hundelopper gjør på dyr i utlandet?

Det vet jeg ikke, vi behandlet dem med dråper så fort de ble oppdaget og da kunne det gå flere år til neste gang.

Gammel 06-01-16, 22:05   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt katter mer eller mindre kontinuerlig i 46 år og har aldri hatt lopper på ei eneste katte.

Gammel 06-01-16, 22:45   #9
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Gleder meg enda mer til å flytte til Norge nå.

Gammel 06-01-16, 22:57   #10
Serena
Superduperaktiv

Medlem siden: Sep 2008
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Nå vet jeg ikke hva du bruker mot lopper, men svigermor (i UK) bruker forebyggende Frontline for katter og katten har aldri hatt lopper. (Vi bruker Frontline til hunden her, mot flått, men som bonus beskytter det mot lopper og lus). Fås på Boots i UK.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 00:25   #11
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, katter har ikke lopper på samme måte som i England. Takk og pris. Men når det er sagt, så hadde katten min (den jeg hadde da jeg bodde i England) lopper. Jeg fant en fantastisk måte å bli kvitt dem, uten behandling! Du kan bestille her.
Den ser sånn ut:

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-16, 00:27   #12
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Loppene hopper inn på den klebrige disken, fordi de blir tiltrukket av lukten (som vi mennesker ikke lukter). Utrolig hvordan man kan finne sadistisk glede i å se på lopper som sitter fast og etterhvert dør....

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
Gammel 07-01-16, 01:07   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Loppene hopper inn på den klebrige disken, fordi de blir tiltrukket av lukten (som vi mennesker ikke lukter). Utrolig hvordan man kan finne sadistisk glede i å se på lopper som sitter fast og etterhvert dør....

Jeg finner litt glede i å drukne de i såpevann må jeg innrømme ...

Takk for tips!

Gammel 07-01-16, 01:09   #14
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serena, her.

Nå vet jeg ikke hva du bruker mot lopper, men svigermor (i UK) bruker forebyggende Frontline for katter og katten har aldri hatt lopper. (Vi bruker Frontline til hunden her, mot flått, men som bonus beskytter det mot lopper og lus). Fås på Boots i UK.

Takk for tips.
Kjøpte inn et lager med Advantage før jul og en spray til møbler og sånt som jeg ikke har brukt enda. Må ta en runde en dag ungene er ute av huset.

Gammel 07-01-16, 11:58   #15
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Standard

Det er det som er så deilig med den loppefangeren, den er helt giftfri og tar alle lopper både på dyr og i tepper.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.