Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkehjelp/-tips?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-16, 14:25   #1
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Strikkehjelp/-tips?

Hva i huleste gjør jeg i dette forumet, spør jeg meg selv.

Vel, seksåringen er i full gang med å lære seg å strikke, godt hjulpet av en tålmodig bestemor. Det får også meg litt i gang, som ikke har tatt i en strikkepinne på over 20 år. Men kunnskapene er litt så som så; jeg kan å legge opp, strikke rett og vrangt, og felle av til slutt. Jeg kan ikke (tror jeg) øke eller felle, men jeg har samtidig lyst til å begynne med noe som ikke er kun rettstrikk fram og tilbake.

Hva starter jeg med? Jeg har tålmodighet som kun er en ørliten smule bedre enn seksåringens, og må derfor ha noe der jeg ser rask framgang, kanskje en lue til meg selv, eller noe?

Innspill? Jeg er ikke så god på Youtube-videoer, heller, og igjen har tålmodigheten skylden.

Gammel 09-01-16, 14:30   #2
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkehjelp/-tips?

Grytekluter. Jeg strikker egentlig ikke, men begynte på et sitteunderlag for 6 år siden, som jeg tok frem før jul og fullførte. Jeg hadde, utrolig nok) lyst til å strikke mer, så da strikket jeg 3 par grytekluter i en fei.

Gammel 09-01-16, 14:31   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nettopp begynt på denne luen, og den er ganske lett å få til for meg som aldri har strikket en lue før.
Bare pass på at du har riktig antall masker. Jeg hadde en for mye og da ble det jo helt feil.

Sist redigert av frukt : 09-01-16 kl 14:43.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-16, 15:33   #4
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Hva med å strikke kluter? Hvis du er på Facebook finner du massevis av gratis mønster i gruppen "Bittamis Design for strikkelystne", og det ligger fullt opp av instruksjonsvideoer der som viser hvordan du gjør de ulike teknikkene hun bruker i mønstrene sine.

Gammel 09-01-16, 15:40   #5
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Kluter tror jeg blir for kjedelig, men lue kunne muligens være verdt et forsøk? Jeg har alltids noen som kan hjelpe meg om jeg ikke forstår oppskriften, i hvert fall. Cluet er nok at det må være interessant nok til at det holder oppmerksomheten oppe, men samtidig lite nok til at jeg ser framgang.

Gammel 09-01-16, 19:24   #6
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Lommetøfler? http://strikkexpressen.blogspot.no/2...otet-mitt.html

Pulsvarmere? http://g-anette.blogspot.no/2012/01/...oppskrift.html

Hals? http://damerforfaen.blogg.no/1414136..._med_link.html

Sist redigert av Pegasus : 09-01-16 kl 19:29. Årsak: La ved link
Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:57.