|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bruk av lue innendørsBle sittende å lese kommentarfeltet på en sak på facebook i dag om dette med å bruke lue innendørs. (saken gjaldt en barnehageansatt som ønsket å bruke lue hele tiden, som en del av hennes daglige antrekk, noe som ble møtt med motbør når det kom til det ed å ha den på innendørs)
![]() |
#2 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg er heller ikke sikker på hvorfor, men på skolen var min lærer veldig opptatt av luen ikke skulle være på inne. Det ble drillet inn at det var respektløst og upassende. Jeg kan ta meg i å ergre meg over at andre går med lue inne, men bare fordi you won't feel the benefit when you go outside :Knegg: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Bruk av lue innendørsHer hjemme får poden lov å gå med lue når han måtte ønske.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 13-01-16 kl 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bruk av lue innendørsSom lærer bryr jeg ikke veldig om lue, men å sitte med hette inn synes jeg ikke noe om. Da blir man så lukket på en måte. Kan mere gjemme seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg er motstander av lue inne av hygieniske årsaker, ellers bryr jeg meg mindre. Mini "bor" i lue og caps, men jeg ber han ta den av hjemme for å få luftet hodebunn og hår litt. Kanskje også en vrangforestilling, men det blir jo veldig tett oppi der og han har utrolig tykt hår.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg jobba (i barnehage) tre-fire år med en ung mann jeg aldri så håret på, da han brukte lue bestandig, både inne som ute. Jeg tror ikke noen av oss tenkte nevneverdig over det, det var liksom V det, det å ha lue på. Ei ung dame jeg jobbet med på samme tid brukte også lua så og si hele tiden.
![]() |
#7 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bruk av lue innendørsMin sønn hadde lue på seg i sammenhengende 5 år, tror jeg. For meg er lue en del av et antrekk, for han var det en del av stilen hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bruk av lue innendørsSå lenge jeg ser ansiktet til folk så er det ikke så nøye om de har på lue eller ei. Jeg har mange med hijab i klassen min, og syns det ville være feil å nekte noen av de andre å bruke lue.
![]() |
#9 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg gidder ikke bry meg om at folk bruker lue inne. Føler at det er en noe utslitt og gammel høflighetsregel, på linje med neiing og bukking, og bruk av De, Dem.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 13-01-16 kl 10:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg bryr meg fint lite om lua er på inne. Med eldste hadde jeg vært fornøyd hvis hun i det hele tatt brukte lue. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg bryr meg ikke om folk bruker lue inne. Elevene mine får ha lue på så lenge jeg ser ansiktet deres.
![]() |
#12 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg legger merke til luebruk innendørs (spesielt ved anledninger hvor man ellers er pyntet) og synes ikke det ser pent ut, men det er ikke noe jeg bryr meg om utover å registrere det.
![]() |
#13 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Bruk av lue innendørsSå lenge jeg kan se ansiktet til vedkommende, er lue helt greit. Men jeg praktiserer "ingen caps" ved matbordet hjemme. Mest fordi jeg synes det er unødvendig når vi skal spise og fordi man ikke ser ansiktet så godt under skjermen.
![]() |
#14 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bruk av lue innendørsJeg synes ikke noe om luebruk inne. Lue er for meg et ytterplagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Bruk av lue innendørs
Dette har jo med arbeidsantrekk å gjøre, og hva man signaliserer i ulike sammenhenger. Det er forskjell på om et barn eller en ungdom har lue inne (eller sæggebukse for den saks skyld), og om en lærer, sykepleier, eiendomsmegler eller legemiddelkonsulent har det.
![]() |
#16 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Enig i det, men her var det vel nettopp en voksen yrkesutøver det var tatt utgangspunkt i, jmf artikkelen som har blitt diskutert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg syns ikke om regler uten logikk. Derfor syns jeg lue er greit.
![]() |
#18 |
Ferdiglada
Mens eg elske reglar som "berre er fordi"
![]() |
![]() |
#19 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tipper du bruker skjerf inne innimellom?
![]() |
#20 |
Ferdiglada
Tja, det er svært sjelden. Kanskje på jobb for her er det kaldt. Eg ber faktisk frøken fryd om å ta av seg skjerf inne også når eg tenke meg om.
![]() |
![]() |
|
|