|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Den siste uken har jeg plutselig sett utrolig mange hunder med kupert hale, hvorfor det? Jeg trodde ikke det var lov? Det har hovedsaklig vært boston terriere og mopser. Er de poppis å importere fra land hvor det fremdeles er lov? Hvilke land er i såfall det?
Sist redigert av Tallulah : 28-02-16 kl 22:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Det er tillatt her i UK faktisk. Men hunder som har fått halen kupert etter 2007 kan ikke lenger stilles.
![]() |
#3 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Av alle dumme ting vi mennesker driver med
![]() |
![]() |
#4 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Har lagt merke til det samme.
![]() |
#5 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Det Carrera sa.
![]() |
#6 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Helt sykt at de vil gjøre noe sånt, kuppere ører og hale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Folk er vel så dumme at de føler seg spesiell når de importerer en hund med kupert hale. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Det var virkelig påfallende. I løpet av en uke har jeg sett bortimot ti hunder med kupert hale, alle boston terriere eller mopser. Det var helt sprøtt. Jeg har ikke sett hunder med kupert hale på mange, mange år og plutselig så jeg fem stykker på samme dag, på samme strekning langs akerselva. Når jeg ser på kartet i lenka til frukt, så er det jo ikke mange land der det er tillatt heller, så hvor importeres de fra?
![]() |
#10 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Mopser?
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Jeg er ikke helt stø i hunderaser altså, så kan hende jeg har tatt litt feil. Her var det snakk om hunder uten hale i det hele tatt, ikke en kort liten stubb en gang. Bare en kvervil i pelsen der halen en gang hadde vært.
![]() |
#12 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?
Sikker på du ikke blander mopsen med bulldog? De har korte haler og har hatt det i lange tider. Noen har veldig korte, som i nesten ikke. Men de er altså ikke kuperte, de er stumphalet.
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
Nei, jeg blander ikke med bulldog. Jeg kjenner flere bulldoger, og dette var en helt annen type hund. Og det var ulike typer. Den ene mener jeg altså var mops, det andre boston terrier, men det kan selvsagt ha vært noe annet, men ikke bulldog. Og som sagt; jeg snakker ikke om kort hale, jeg snakker om ikke-eksisterende.
![]() |
#15 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Boston terriere blir også født uten hale:
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-02-16 kl 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Hm, kanskje det er avlet fram naturlig da? Det er bare så rart at jeg ikke har reagert på det tidligere. Hiawata er veldig glad i mopser og Boston terriere, så vi ser alltid litt ekstra på dem, og de jeg har sett før har hatt noe bak. Disse hadde ikkeno.
![]() |
#17 |
Semiaktiv
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?På de med medfødt kort hale varierer det litt hvor lang den er. Noen kan være nesten uten, mens andre har en stump på nærmere 10 cm.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 29-02-16 kl 11:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hvorfor ser jeg plutselig så mange hunder med kupert hale?Haha, her ha jeg trodd jeg har møtt en Fransk bulldog med kupert hale og så viser det seg at det er en Boston terrier som skal ha kort hale.
![]() |
#19 |
⭐️⭐️⭐️
|
Men bulldog har kanskje ikke hale den heller for alt jeg vet...
![]() |
#20 |
Semiaktiv
Nei, bulldogen har heller ikke hale.
![]() |
|
|