|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Plante ut juleroseJeg har klart å holde liv i julerosen jeg kjøpte til jul, den er ikke veldig dekorativ lenger, men planen er å plante den ut når våren kommer. Jeg har en liten "skog" i hagen, og tenkte kanskje å plante den litt innunder et bjørketre eller et grantre. Ser for meg at den vil trives der hvor hvitveisa blomstrer, men jeg tar kanskje feil? Dette er i Trøndelag, H4, er det bare å glemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Plante ut juleroseEn bekjent la akkurat ut bilde av sin julerose på Facebook. Den blomstrer i kyststrøk på østlandet nå. Jeg har lest at de blomstrer fra januar hvis snøforholdene tillater det, men det kan være unøyaktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Plante ut juleroseHer er den herdig til H5: http://www.moseplassen.no/2015/02/he...gjennom-snoen/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() Sv: Plante ut julerose
¨Så bra, dette blir spennende å prøve ut |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Plante ut juleroseDu bør sikkert få den i jorda jo før jo heller. Jeg venta lenge med min i fjor (H. Niger), og den klarte ikke sommeren. :-( |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Plante ut juleroseMå nok vente litt til, godt med tele i jorda, i går morges var det -10, og det er fortsatt en halvmeter snø! Til påske kanskje - påskerose. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har ingen tittel
![]() Sv: Plante ut julerose
Jeg fikk min i slutten av mars i fjor, den var så utrolig vakker, og den blomstret lenge i krukke på verandaen. Jeg plantet den ikke ut før mot sommeren, så vidt jeg husker. Det var definitivt ikke vellykket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Plante ut juleroseIkke plante den ut før det er varmt nok i jorden, vent til etter 17. mai. Ellers dør den bare, fordi det er for kaldt for den å slå røtter. Men neste år vil den blomstre i kulde.
![]() |
|
|