Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kutyme på spa

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-16, 20:32   #1
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Kutyme på spa

Nå må jeg bare spørre. Når man får full kroppsmassasje på spa, er det vanlig at massøren tar av håndduken slik at brystene vises? Spør fordi min snart 17-åring var på spa i helga, og massøren dro håndduken helt til side når mage skulle masseres. Hun syns det var ubehagelig å ligge med bare bryster, men fikk seg ikke til å si noe.

Gammel 13-03-16, 20:33   #2
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kotyme på spa

Absolutt ikk dér jeg har vert

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 20:39   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri skjedd med meg. Jeg har vært på ganske mange steder.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 20:51   #4
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vært mye på spa, i Norge og utenlands. Aldri skjedd.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 21:17   #5
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er ikke vanlig. Det vanlige er at de legger et lite håndkle over brystene mens de masserer magen.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 21:31   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Massere magen?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-16, 21:38   #7
Anne C

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Massere magen?

Jeg fikk massasje på magen sist jeg var på SPA. Men jeg hadde noe over puppene.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 00:28   #8
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kutyme på spa

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Nå må jeg bare spørre. Når man får full kroppsmassasje på spa, er det vanlig at massøren tar av håndduken slik at brystene vises? Spør fordi min snart 17-åring var på spa i helga, og massøren dro håndduken helt til side når mage skulle masseres. Hun syns det var ubehagelig å ligge med bare bryster, men fikk seg ikke til å si noe.

Du bør ta en lang prat med henne om hvordan hun grensesetter andre. Noen tips og øvelse bør hun lære seg. Om hun ikke tør å grensesette en massør så hadde jeg jaggu blitt veldig bekymret som forelder altså.

Gammel 14-03-16, 07:39   #9
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Om hun ikke tør å grensesette en massør så hadde jeg jaggu blitt veldig bekymret som forelder altså.

Den syns jeg var under beltestedet. I ukjente situasjoner er det vanskelig å vite hva som er greit og hva som ikke er det. Og det er jo ikke slik at 17-åringen ble befølt på brystene heller. I noen situasjoner er det naturlig å blotte brystene, og i andre situasjoner er det ikke det. Jeg syns ikke dette framstår som en klassisk situasjon hvor man trenger å grensesette andre.

Det kan jo være så enkelt som at det var en kvinnelig massør som ikke engang tenkte at 17-åringen hadde behov for å dekke til brystene.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 07:44   #10
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker heller ikke at dette er en situasjon der en 17-åring kan forventes å vite akkurat hvor man skal sette grensene eller når man bør si fra om egne behov. Det er jo en situasjon som til forveksling ligner litt på en legesituasjon, for eksempel, og der vil man jo måtte blotte brystene av og til, helt uten grensesetting. Jeg syns ikke det er bekymringsfult om en 17-åring ikke tør eller tenker på å si fra i en slik setting.

Å ta en prat om at det alltid er lov til å si fra hva man selv er komfortabel med, og at det alltid er lov til å sette grenser, syns jeg derimot er veldig lurt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 07:54   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig lurt å snakke om sånne ting, men jeg syns heller ikke det er det minste rart at en 17-åring kan bli usikker og ikke tørre å si fra i en sånn situasjon. Kanskje hun trodde det var "sånn det var".

Var det mannlig eller kvinnelig massør? Jeg hadde reagert mer på det om dette var en mann, kjenner jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 08:30   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri vært på spa, og hadde ikke ant om dette var kutyme eller ei om jeg plutselig var i den situasjonen. (Svært lite sannsynlig, da. Magemassasje? ) Jammen ikke sikker på om jeg hadde kommentert noe som helst til massøren, heller notert det på kontoen for "oi, dette var litt spesielt, eller? Lalalalala, tenk på jordbær, snart ferdig!", og latt være å dra tilbake.

Det betyr ikke at jeg ikke er rågod på grensesetting ellers.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 08:35   #13
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Vi har så klart snakket om dette i etterkant, og jeg tror nok ikke det er et generelt problem for denne jenta å sette grenser altså, men hun var nok usikker på om dette var vanlig eller ikke, og turde nok ikke si fra. Det var en mann, og han snakket ikke norsk heller, (og dårlig engelsk også) så det var nok medvirkende til at hun ikke fikk seg til å si fra.
Jeg har ikke vært mange ganger på spa selv, og har ikke hatt helkroppmassasje selv, så jeg ble da usikker selv jeg på om det er vanlig at brystene blir blottlagt underveis. Det var jo ikke slik at hun ble befølt akkurat.

Vi har nå uansett gitt beskjed til spa-hotellet om hva som skjedde og at vi ikke syns at dette er greit, så får vi høre hva de sier.

Gammel 14-03-16, 08:40   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Æh, slutt å gå i forsvar alle sammen.

Dersom noen blotter puppene til en og man ikke liker det, men er mer bekymret over kutyme enn å si at man ønsker å dekke seg til, så er det faktisk nokså bekymringsfullt, da er man alt, alt alt for hensynsfull overfor andre og trenger støtte på at det er lov å sette grense på hva man selv er komfortabel med. Jeg hadde sikkert gjort det samme da jeg var 17. Det var ikke bra det heller.

Det betyr ikke at jenta er teit eller at foreldrene er teite, men det er et reelt problem at jenter (og voksne kvinner) er for usikre på grensene sine. Vi lever i et samfunn hvor det ikke er populært å sette grenser når det gjelder egen kropp og så får man sånt.

Gammel 14-03-16, 08:41   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tatt massasje noen ganger, men tror ikke at brystene har vært blottlagt. Nå er ikke jeg supersensitiv på akkurat det, så jeg vet ikke om jeg hadde reagert en gang. Men det er selvsagt viktig at man sier fra om man føler at noe ble feil. Jeg skjønner godt en syttenåring ikke sier fra der og da. Hva om det hadde vært vanlig? Hvor pinlig hadde det ikke blitt for henne da?

Det er supert at dere sier fra til spa-hotellet. Jeg regner med at de ønsker å ordne opp i dette uansett om det er nå dreier seg om en misforståelse fra behandlers side eller noe mer snuskete.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 08:43   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg unngår helst massasje selv, så jeg har ikke allverdens erfaring med spabehandlinger - men jeg syns det er ytterst spesielt med en mannlig massør som fjerner håndkleet så brystene syns på en ung jente. Har heller aldri hørt om magemassasje, det må virkelig ha føltes i overkant intimt. Bra dere har gitt tilbakemelding, og spent på hva de svarer. Det fins dessverre nok av folk i ulike yrkesgrupper som kan finne på å ta seg friheter overfor unge jenter, så jeg tviler på at massører på spa er noe spesielt hederlig unntak.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 08:46   #17
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Dersom noen blotter puppene til en og man ikke liker det, men er mer bekymret over kutyme enn å si at man ønsker å dekke seg til, så er det faktisk nokså bekymringsfullt, da er man alt, alt alt for hensynsfull overfor andre og trenger støtte på at det er lov å sette grense på hva man selv er komfortabel med.

Tja. Det finnes jo settinger der man faktisk må gå litt utover sine egne grenser da. Nå er ikke spa nødvendigvis en slik setting, men det finnes da mange eksempler på situasjoner der jeg har følt meg ukomfortabel, men hvor settingen tilsier at det er JEG som eier problemet. Jeg husker selv fra ungdomstiden at det var fryktelig vanskelig å vite hva som var ok og ikke, så at en syttenåring trenger litt veiledning i slikt, synes jeg ikke er noe rart.

Gammel 14-03-16, 08:47   #18
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Standard

Magemassasje er helt vanlig, så jeg tror ikke dere trenger å tenke at det var frihet han tok seg. Jeg tenker heller ikke at man nødvendigvis må ha utnyttet situasjonen, det kan jo være en misforståelse.

Gammel 14-03-16, 08:53   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Tja. Det finnes jo settinger der man faktisk må gå litt utover sine egne grenser da. Nå er ikke spa nødvendigvis en slik setting, men det finnes da mange eksempler på situasjoner der jeg har følt meg ukomfortabel, men hvor settingen tilsier at det er JEG som eier problemet. Jeg husker selv fra ungdomstiden at det var fryktelig vanskelig å vite hva som var ok og ikke, så at en syttenåring trenger litt veiledning i slikt, synes jeg ikke er noe rart.

Jeppjepp.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-16, 08:54   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg husker selv fra ungdomstiden at det var fryktelig vanskelig å vite hva som var ok og ikke, så at en syttenåring trenger litt veiledning i slikt, synes jeg ikke er noe rart.

Men det var da omtrent akkurat det Esme sa? At en syttenåring fort kan trenge bevisstgjøring og veiledning om dette?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.