|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
snur
|
![]() StrikkehjelpJeg holder på å strikke denne bunaden til ei fadderjente på 5 år. Den skal strikkes i str. 7/8 år så hun har den noen år. Hvordan er det best å få lagt den opp? Den blir 5 cm. lenger i livet enn 5/6 års str. Blir det fint å få sydd den opp 5 cm i livet? eller vil det bli merke der når den blir lagt ned igjen? Over skuldrene skal jeg alltids få det til, men det er i livet jeg er usikker på. Er akkurat kommet til 50 cm nå som er str. 5/6 år og lurer på om det er best å strikke de 5 siste cm nå eller ta opp og strikke de på når den har blitt for kort? Hva er best?
![]() |
#2 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: StrikkehjelpJeg ville strikket den i str 7/8 sånn som beskrevet. Det gjør jo ingenting om den er litt lang i starten.
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: StrikkehjelpKorleis tenker du å gjere med broderia, viss du skal legge han opp?
![]() |
![]() |
#4 |
snur
|
![]() Sv: Strikkehjelp
Det er nok det som blir løsningen.
Jeg tenkte å få lagt den opp i livet på en eller annen måte, ikke nede. Rett under vrangborden. Men tror skjørtet blir for tungt slik at det blir merker når den skal legges ned igjen.
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Strikkehjelp
Høyrest lurt ut. Trur du har rett i at det fort blir merker i livet, ja.
![]() |
![]() |
|
|