|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Unik
|
![]() Hokatt som markerer inneHokatten vår på halvanna år, markerer inne. Og ho vil ikkje slutte.
![]() |
#2 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inne- Har dere flere dyr i huset?
![]() |
![]() |
#3 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hokatt som markerer inneSikker på at det er markering? Ser dere at hun gjør det? Mulig hun trenger tilpasset mat, katter kan få problemer med urinveiene når de er kastrert.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inneDe kattene jeg har hørt om med slik adferd har alle hatt bakenforliggende sykdom. Å omplassere en katt som tisser inne tror jeg nesten er en umulig oppgave.
![]() |
![]() |
#5 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hokatt som markerer inneJeg kan ikke mye om katter selv, men ei venninne av meg hadde en katt som var lik og hun måtte avlive til slutt. Hun prøvde alt, uten at jeg husker helt hva det var. Det jeg derimot husker godt er lukten i leiligheten hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inneFlubby: Ja, me har ein gammal hankatt, men han hadde me før ho kom i hus. Me fekk ho som kattunge, og ho starta med dette då ho hadde passert året. Ingen ting hadde endra seg.
![]() |
#7 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inneVi har god erfaring med tiltak som får kattene til å slutte å tisse inne. Det første som må sjekkes ut, er om katten har UVI. Deretter må hun tilbys flere sandkasser inne.
![]() |
![]() |
#8 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inne
Nesten alltid en katt hos Dyrebeskyttelse tisser inne, er det UVI som er årsaken. Eter antibiotikabehandling gir det seg. Ut av ca 400 katter jeg har hatt med å gjøre de siste to årene, er det kun en katt som mangler blærekontroll, og hennes inkontinens skyldes antagelig kattungefødsler eller nerveskade i forb med kastrering. Det finnes notorisk urenslige katter også, men dedikerte og flinke folk har faktisk klart å få skikk på disse også. Som regel skyldes det usikkerhet. At de ikke takler å leve med andre katter, barn eller lignende.
![]() |
![]() |
#9 |
Unik
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inneIngen har flytta enno, så det kan ikkje vera derfor. Ingenting er endra på av møblar eller liknande, så det stemmer heller ikkje.
![]() |
#10 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hokatt som markerer inneHun kan være så stresset av andre katter ute at hun får den atferden. Dette sa dyrlegen om vår katt (som ble bra etter en uvi-kur og bytte av for).
![]() |
#12 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inne
Kan du prøve å holde henne inne en stund for å se om det hjelper?
![]() |
#14 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hokatt som markerer inneKanskje det beste er å omplassere henne først som sist da ... Villkatter får du jo ikke gjort så mye med.
![]() |
|
|