|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har tro på forbedring
|
![]() Ønsker anbefaling: foundationJeg trenger ny fundation. Optimalt sett en kombivarianten av fundation og pudder. Jeg får irritert hud av mineralsminke, så det er jeg ikke interessert i. Har tendenser til rødhet i huden. Litt tørr/kombinasjonshud.
![]() |
#2 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg har dehydrert / fuktfattig hud med en del rødhet. Jeg varierer litt mellom ulike typer foundation, men stort sett går det i Urban Decay Naked Skin (lett / medium dekkevne) og Lancôme Teint Vissionaire (medium dekkevne). Jeg liker egentlig UB'en best, iallefall til hverdags, den gir et veldig naturlig utseende på huden. Jeg har også Christian Dior Nude Skin, den liker jeg periodevis.
![]() |
#3 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationDenne bruker jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg har en fra sensai som jeg egentlig liker godt, men huden min liker den ikke. (Jeg kommer ofte tilbake til Clinique, faktisk) den fra lancome med concealer i samme farge i toppa, må jeg sjekke ut, kjenner jeg.
![]() |
#5 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationHar prøvd utallige og kun denne synes jeg er god. Magisk! Pluss for solfaktor!
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg sverger til Kanebo sensai lasting velvet, men mulig det er den du har brukt? Jeg tåler heller ikke mineral sminke, og klør av alt. Har rosacea, og er dermed ofte rødflammete i ansiktet. Kanebo sensai dekker fint, samtidig som jeg ikke blir verre ved å bruke den, slik jeg gjør med andre typer.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg er mest fornøyd med Diorskin Nude kompaktfpundation. Man kan regulere dekkevnen selv. Jeg bruker et tynt lag og da varer den minst et halvt år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundation
Det er den som heter "total finish" jeg har.
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg har en fra Dior som jeg liker godt og så har jeg den som Teflona linker til. Den synes jeg mer er farget dagkrem enn foundation da.
![]() |
#10 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg får vel finne meg et parfymeri. Ny tråd da, kanskje? "Anbefal et parfymeri i Trondheim".
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationDet er nesten umulig å få noe ut av anbefalinger når det gjelder foundation syns jeg, siden en har så forskjellig hud og preferanser. Mineralsminke anbegales jo av mange, men jeg ser ut som jeg er 100 år eldre med det. Selv om jeg har lite rynker i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationLancome teint idole 24h ultra. Ingen over, ingen ved siden. I hvertfall ikke for mitt kombinasjonstryne med røde flekker.
![]() |
![]() |
#13 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg gikk på smellen for noen år siden og kjøpte IDpudder. Har neste ikke vært brukt. For mye dill for min del.
![]() |
#14 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationJeg har blandingshud med tilløp til rocacea, og bruker garnier BB-cream. Men det er fordi jeg vil ha en naturlig stil uten å dekke til mer enn de røde partiene og få litt glød i huden.
![]() |
#15 |
biffvase
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationParfymeridamer ER jo dritskumle! Og de fleste er så oversminket samt har omtrent uten unntak for mørk farge på foundationen, så jeg gidder i grunnen sjelden å spørre noe særlig om råd på parfymerier. Egentlig har jeg gitt opp parfymerier, jeg finner heller ut av det selv med research på forhånd.
![]() |
#16 |
biffvase
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationKanina:
![]() |
#17 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationDet er en Kicks på City Lade.
![]() |
#18 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationEnig med Kanina. Jeg styrer unna sånne fjonge steder. Synes jentene på Vita er flinke, jeg. Og får det meste av det jeg trenger der. Eller via nett.
![]() |
#19 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundationHenger her for tips. Kjøpte og brukte noe REN BB, men fikk kviser av den. Ønsker meg noe lett og usynlig. De har det meste på Steen&Strøm, jeg søker gjerne råd hos Bobbi Brown, Smashbox, Mac eller Laura Mercier, men hvordan kan de finne usynlig farge i et lokale uten dagslys? Det stoler jeg ikke på.
![]() |
#20 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ønsker anbefaling: foundation
![]() |
|
|