|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Cliniderm, de hvite med gult bånd som det står ACO på nederst. Jeg har gel på tube med faktor 25 som er fin til hverdags. Og en 30 til ansikt og en 50 stick til utsatte steder. De er dyre, men alltid på tilbud og drøye. Jeg er ofte og lenge ute i solen, beste som finnes. Det er ikke lett å vurdere om jeg har fått færre pigment flekker, de kommer snikende, og jeg får de fryst bort.
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?
Jeg liker også disse godt - lette og fine. Bruker faktor 15 og 25.
![]() |
![]() |
#4 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Enig i cliniderm sine. Har denne i spf 50 og til og med den er lett og fin i konsistensen. http://www.cliniderm.no/products/202...am-spf-50.aspx
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Jeg bruker også de fra Cliniderm. Små tuber, men den er veldig drøy.
![]() |
![]() |
#7 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Cliniderm, altså?
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Men når holder det med dagkrem med solfaktor, og når bør man smøre seg med solkrem, egentlig? Jeg smører meg bare med solkrem når jeg vet at skal være mye ute en dag, eller at jeg skal eksponere meg direkte for sollys, selvsagt. Det lureste for å unngå flere pigmentflekker er sikkert å unngå å få sol i fjeset i det hele tatt, men det går jo ikke. Er usikker på om jeg bør bruke solkrem i ansiktet daglig i sommerhalvåret, eller om det bare gjør mer skade?
![]() |
#9 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?I følge hudgjengen på Riksen er det mindre solfaktor i de fleste dagkremer enn den sier. Samt at ingen bruker nok dagkrem til at det blir nok. Selv har jeg aldri brydd meg om solkrem bare for å være ute litt og bare brukt i syden og ved soling i skikkelig fint vær hjemme, men nå må jeg endre rutinene mine. Pga medisiner.
![]() |
#10 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hvilken solkrem til ansiktet?Det skrives jo overalt at man bør bruke dagkrem med solfaktor hele året.
![]() |
|
|