|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Alternativ til hvitvin i matHar ei oppskrift til pastasaus med spinat. I følge oppskrifta skal jeg bruke 1,5 dl hvitvin. Jeg har ikke hvitvin og strengt tatt ikke tid til å dra innom polet. Kan jeg erstatte den med noe annet eller bedre å bare droppe vinen? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Alternativ til hvitvin i matJeg har brukt eplejuice og enten hvitvinseddik eller litt sitron for syre, og det fungerer fint.
|
|
|
#3 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Alternativ til hvitvin i matEplejuice ja. Noen ganger bruker jeg hvitvinseddik med itt ekstra sukker i og minsker mengden/ blander med vann.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Alternativ til hvitvin i matJeg ville ikke brukt lik mengde eplejuice, i hvert fall, da blir det urimelig søtt. Halvt om halvt eplejuice og vann, kanskje? Pluss en liten dæsj eddik?
|
|
|
#5 |
|
Leser
|
Sv: Alternativ til hvitvin i matI sauser hvor hvitvinen skal kokes inn synes jeg at (hvitvins)eddik eller sitron er best. Har ikke brukt hvitvin i mat til andre ting.
|
![]() |
|
|