|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg har brukt Tigi i forskjellige varianter det siste året med godt hell. Men nå må jeg bytte, for jeg har fått eksem i hodebunnen.
![]() |
#2 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretEnten Davines Momo eller Sebastian Hydre, vil jeg si.
![]() |
#3 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretDu kan ikke ha blitt allergisk mot MI da? Jeg trodde jeg trengte mildere sjampo og. Men uansett hvor mild den er så klør jeg og er rød i hodebunnen. Men om den er MI fri så tåler jeg alt. TIGI inneholder MI. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pandemonium
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret
Alle produkter fra Davines er uten MI; jeg kontaktet dem og spurte da jeg mistenkte sterkt at jeg var allergisk mot MI. Pureology har MI, så jeg kuttet dem ut, og hodebunnen ble endel bedre, men jeg sliter også med at det blir tett selv om jeg har kort hår (jeg blir stram og får sår og små kuler i hodebunnen).
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it. 2009 2012 Sist redigert av Nera : 01-04-16 kl 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg bruker økologisk sjampo nå. Den jeg bruker nå er jeg ikke helt fornøyd med siden jeg syns håret blir litt trått. Men tenker å teste sjampoen fra Vossabia. Kanskje det kunne være noe for deg? Vossabia.no. Jeg har også veldig trøblete hodebunn. Tørr, eksem og sår om jeg bruker samme sjampo over tid, så leter fortsatt.
![]() |
#6 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretKMS headremedy har funket bra her når hodebunnen har vært tørr og kløende.
![]() |
#7 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg har gått over til ingefærshampo fra Bodyshop, etter tips her inne.
![]() |
#8 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg må bytte en del ganger for det er som om etter en stund blir jeg allegisk mot det meste. Klør som F. Butikkshampoer tåler jeg bedre enn frisørshampoer virker det som.
![]() |
#9 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg bruker Aubrey Honeysucle Rose. Den har reddet håret mitt fra å være en tørr høysåte til å bli mykt og skinnende, og det uten at jeg har fått kløende hodebunn igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretGodt mulig jeg er allergisk mot noe. Jeg er atopiker og reagerer på det meste.
![]() |
#12 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til hårethttp://www.nrk.no/livsstil/allergifr...ter-1.12572094 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Firebarnsmor
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretOi! De henda der ser ut som min høyre hånd! Jeg har eksem på hender og føtter hele tiden, men de siste ukene har jeg hatt flekkvise steder uten hud og sprekker. Høyrehånda er veldig sår og hoven. Ser ikke ut.
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg reagerer på det aller meste. Frisøren min har nærmest gitt opp, men KMS Head Remedy for sensitiv hodebunn er den beste. Jeg har så langt hår at jeg kan ta litt annen shampoo eller kur i lengden på håret, slik at det ikke kommer i hodebunnen, og det funker fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretEgg hair wash
![]() |
#16 |
superbruker
|
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håretJeg reagerer på stort sett alt av sjampo. Den som jeg har brukt lengst nå og faktisk ikke har blitt dårlig av etter en stund er Wella SP balance Scala sjampo. Pluss at jeg bruker hårkuren i samme merket som sjampoen som balsam.
![]() |
#18 |
Pandemonium
![]() Sv: Sjampo som er mild mot hodebunn og gir fukt til håret
De er temmelig uttørkende, og balsamen er som vann, så her i huset brukes Neutral bare på hunden (jeg liker ikke lukta av hundeshampoo).
![]() |
|
|