|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fortell meg om kaldbenkJeg har vel ikke stort annet å fortelle enn det du kan google deg fram til, men jeg har, i alle fall, i form av pallekarmtopper fra Nelson Garden. De er litt vide, så det blir sprekk mellom karm og topp, men jeg innbiller meg at det blir litt mindre snegler enn i de pallekarmene som ikke har topp på. Hovedgrunnen til at jeg har dem er å kunne forlenge sesongen. Det blir godt og varmt på dagtid i mine nå, og jorda er mye varmere enn i bedene. Jeg sådde som du så litt i helga, kunne sikkert fint sådd de mest hardføre greiene enda tidligere. I tillegg til at det blir varmere vekstforhold, så skjermer de jo for regn. (De var et *%##^^$ pes å beise, ellers liker jeg dem riktig godt.) I tillegg holder det lenger utover høsten, vi hadde egen persille til godt ut i oktober og salvie var jeg ute og fant i desember - dog litt kald.
![]() |
![]() |
#3 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Fortell meg om kaldbenkFrosne krydderurter er ikkje dumt.
![]() |
![]() |
#4 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Fortell meg om kaldbenkTemperaturen faller jo om natta, men like kaldt som utafor blir det ikke. De holder bra på varmen utpå våren i alle fall, nå har jeg ikke sjekka. (Må kjøpe jordtermometer på hagemessa.
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Fortell meg om kaldbenkDet er det siste eg ser føre meg at eg treng. Altså noko til herding/vente-på-utplanting. Får vurdere om eg skal skaffe noko glass. Har nokre pallekarmer igjen som eg ikkje satte opp i fjor.
![]() |
![]() |
|
|