Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-16, 08:26   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Duftlys, godlukt på do, røkelse etc.

Bruker dere det?

Jeg driver å rydder i skuffer og skap og her kommer det frem .... Har aldri brukt slik før, men rydder under mottet: "use it or loose it". Så nå har vi godlukt på do, duftlys på badekarkanten og jeg sitter klar med røkelsen ...

Tror ikke akkurat det er noe jeg blir å fortsette med. Men hvem vet - kanskje jeg blir helt på kjøret etter å ha brukt så mye duftlys?

Sist redigert av him : 22-04-16 kl 09:18. Årsak: leif
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 08:28   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Duftlys, godlukt på do, røkelse etc

Røkelse er ikke my cup of tea, men duftlys med veldig diskret lukt hender det at jeg bruker.

Prøvde en gang duftlys fra Ikea, og har fremdeles lukttraumer!

Gammel 22-04-16, 08:29   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når eg ein sjelden gong har selskap så tenne eg duftlys på do. Syns det "gjer seg" som mamma ville sagt!

Gammel 22-04-16, 08:31   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Bruker dere det?

Jeg driver å rydder i skuffer og skap og her kommer det frem .... Har aldri brukt slik før, men rydder jeg i skap og skuffer under mottet: "use it or loose it". Så nå har vi godlukt på do, duftlys på badekarkanten og jeg sitter klar med røkelsen ...

Tror ikke akkurat det er noe jeg blir å fortsette med. Men hvem vet - kanskje jeg blir helt på kjøret etter å ha brukt så mye duftlys?

Nei, overhodet ikke. Jeg har egentlig aldri sett poenget. Mange av duftlysene jeg har luktet på i butikker synes jeg har en veldig kunstig og rar lukt.

Røkelse blir jeg intenst kvalm av. Så ille at jeg lurer på om jeg reagerer på noe i røkelsen, altså blir syk av det.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 08:31   #5
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lukttraumer! Det er jo et dekkende ord, noen av disse duftlysene har jo voldsomt sterk lukt (ikke mine, de er sikkert 5 år gamle, så lukten har nok "tapt seg" (hvis det kan kalles rett karakteristikk - kommer vel an på hvor mye de luktet i utgangspunktet)

Gammel 22-04-16, 08:32   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg driver fortsatt og leter etter noe som kan stå på badet/do og lukte godt uten å kvele folk med lukten.

Gammel 22-04-16, 08:42   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av og på. Dvs. aldri annen røkelse enn kongerøkelsen til jul. Annen røkelse gjør meg ekstremt kvalm. Noen duftlys av høy kvalitet liker jeg godt, det har kommet endel nytt på markedet med naturlige oljer og god, ikke for sterk lukt. Jeg bomma litt på mitt siste kjøp, det luktet deilig i butikken, men for mye hjemme hos oss. Det har et lite lokk så hender jeg tar av det bare, uten å brenne det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 08:52   #8
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Vi bor i rekkehus og deler luftkanaler, eller hva det heter, med naboen.
Kan melde om at det er kjekt om man vil ha røkelse, det har vi relativt ofte, om vi glemmer å lukke luka........
Røkelse i form av røyklukt....

Så, jeg har satt inn duftolje for å ta det verste, for det hender vi glemmer å lukke luka.

Gammel 22-04-16, 08:58   #9
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å herlighet, Camomilla, å få naboens do-dufter inn til seg...

Jeg klarer ikke sånne duftesaker, så det går faktisk rett i søpla hos meg.
Unntaket er do-sprayen som ungen insisterte på at vi MÅ ha etter at vi flyttet og ikke lengre har vindu på do. Av og til er jeg enig med henne.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 09:01   #10
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg elsker duftlys! Selv de fra Ikea. De som lukter eple og kanel er vidunderlige, og tenner man to av dem dufter det nybakt eplekake i hele stua. Jeg liker også de som dufter vanilje, og så har jeg noen fra Åhlens som lukter kirsebær. Jeg hamstret da Åhlens gikk konk, og kom hjem med 13 stykker.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 09:08   #11
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, det bruker vi ikke. Jeg synes slikt ofte lukter kunstig og/eller sterkt, og gir meg vondt i hodet.

Gammel 22-04-16, 09:11   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker slike oljelamper hvor man bruker dråper i vann og telys - også telys. Duft på do forstår jeg ikke. Blandingen bæsj og blomster funker ikke!

Gammel 22-04-16, 09:12   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Blandingen bæsj og blomster funker ikke!

Enig. Duftlys og slikt fjerner jo ikke lukten, den bare blander seg og blir enda verre.

Gammel 22-04-16, 09:32   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke behov for sånt og kjenner såpass mange som reagerer allergisk/astmatisk på det at jeg ikke har sånt i hus.

Gammel 22-04-16, 09:35   #15
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikser ikke sånt i det hele tatt. Ikke parfyme heller, for så vidt.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-16, 09:37   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, Clean Cotton fra Yankee Candle.

Gammel 22-04-16, 09:38   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Ikke dolukta, men røyk.,.. Tror de røyker på dooooooo.......

Gammel 22-04-16, 09:42   #18
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg driver fortsatt og leter etter noe som kan stå på badet/do og lukte godt uten å kvele folk med lukten.

Jeg har funnet på Kremmerhuset duftolje med pinner med nøytral lukt, Clean Cotton i serien Dis.
Det er den eneste som funker her alt annet stinker.

Røkelse lukter kvalmt...

Gammel 22-04-16, 09:46   #19
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har noen ganger de fra ikea. Man trenger ikke tenne dem for å kjenne lukta. Jeg synes det er ok en sjelden gang, men har mange i familien som ikke tåler det overhodet.

Gammel 22-04-16, 09:49   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Jeg får hodepine av slikt.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.