|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Speiderjenta mi har lyst på leirbålskappe. Ene roveren foreslo å bruke fleecepledd inntil hun er helt utvokst. Høres lurt ut da ullstoffet koster en del, og hun kanskje trenger større om et par år.
![]() |
#2 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Her selges stoff til kappe til 349,- Dette er i 80 % ull.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Litt på siden, men, vil du egentlig ha fleece nær et leirbål? Det er jo et petroleumsprodukt og brennbart som bare pokker?
![]() |
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Tar ikke fleece lett fyr om hun skulle være uheldig? Da hadde jeg kanskje heller sett om det gikk an å få tak i et rimelig ullpledd?
![]() |
#5 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)
Tenkte det samme. Ville styrt unna fleece.
![]() |
#6 |
trenger lading
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Det tenkte ikke jeg på...og vet det egentlig...
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Ullfilt fra stoff og stil vil jeg tro funker bra. Om man kjøper 1,4 meter har man et kvadrat man kan avrunde hjørnene på og ordne halsåpning. Evt. litt ekstra om du vil lage hette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Jeg ville nok inne gått for fleece nei.
![]() |
#9 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Jeg tror ikke man får ullpledd til noe billigere penge enn det jeg linket til fra speider-sport.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Det er jo polyester i dem, som ikke er noe bedre enn fleece. Det smelter inn i huden ved brann og lager fæle brannskader, spesielt når det er kombinert med ull, fordi det gir både "sterk" flamme og smeltingen.
![]() |
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Jeg ville heller ikke brukt fleece pga brannfaren. Vi kjøpte ullfilt på stoff og stil.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)
Det var min første tanke også.
![]() |
#16 |
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Vi har kjøpt stoff gjennom speideren, men de må vel fores med noe? Kan den fores med ullfilt?
![]() |
#17 |
trenger lading
|
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Har kjøpt gjennom speidersport, men ikke kommet lenger. Skal kjøpe hvit filt og slikt å stryke på, slik av jeg jeg klippe ut bokstaver . Må nok lage løpegang til snor kanskje. Hun vil ha hette på, men mor har et hatforhold til symaskiner...
![]() |
#19 |
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Kommet frem til at vi forer med et tynt fleeceteppe selv om jeg er redd fleece og bål. Skal ha på røde bokstaver. Godt det enda er litt over en uke igjen til den skal tas i bruk.
![]() |
#20 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Litt tykkere fleeceteppe (til leirbålskappe)Det er ingen som forer leirbålkappen sin, hvorfor skal du det?
![]() |
|
|