|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Vi har kjøpt ny leilighet og med det følger et kjøkkent vi ikke akkurat hadde valgt selv. Vi tror det er i rimelig god stand, og virket solid på visning. Jeg er generell motstander av å kvitte seg med velfungerende ting, men skal ikke stikke under stol at dette kjøkkenet ikke akkurat er velfungerende for oss. Vi trenger mye mer benkeplass: vi snakker espressomaskin, brødboks og vannkoker som er i daglig bruk, samt plass til å faktisk lage maten, og vi trenger mer oppbevaringsplass. Vi må jo ha plass til mine 369 ulike pepperkakeformer, for eksempel. For å ikke snakke om alle de rare krydderne og tørkede sakene jeg til stadighet drar med meg hjem.
Sist redigert av Tallulah : 17-09-17 kl 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Dere får jo mer oppbevaringsplass ved å bytte innredning til en med sokkelskuffer og skap som går opp til taket, med det var ikke et alternativ? Du får jo sikkert solgt innredningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Jeg sliter litt med å se hvordan du skal få det til uten å flytte rundt på ting? Stekeovnen vil jo måtte kunne åpnes, så det er ikke så lett å få opp noe under vinduet, som er det eneste logiske?
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Om det har vært mulig å flytte oppvaskmaskin til motsatt side av vasken, komfyren dit oppvaskmaskinen har stått, (evt sette inn skufferaden til høyre for vasken, så komfyren - da er det jo 60cm igjen.) så er det jo mulig å få benk onder vinduet som igjen kan ende i sittebenk. Sittebenk under vinduet ser jeg for meg som upraktisk i all den tid man vil sitte så i veien om det foregår matlaging.
![]() |
#6 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Modulene er jo enkle å flytte på, men ikke benkeplaten.
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!
Man må jo flytte vann og strøm, så det har en prislapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Det går an å lage en benk under vinduet ved å sette en skuffeseksjon. Har nettopp flyttet fra et svært likt kjøkken som dette, og der hadde mange av naboene våre valgt den løsningen. Blir smalt men kan funke til krydderurter osv. i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Glamorøs
|
Ja, om vi ikke greier å få det til å funke må den jo selges og byttes ut med noe mer fornuftig. Men jeg vil først prøve å se muligheter. Jeg tenkte også høyskap enten i hjørnet eller til venstre for den imaginære sittebenken, mot døra til barnerommet.
Ja, vi også. Og må vi først begynne å flytte på ting kan vi like gjerne lage et kjøkken vi liker.
Not helping!
![]() |
#10 |
can-jur
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Lage kjøkkenbenk hele veggen under vinduet? Med skuffer.
![]() |
![]() |
#11 |
Dig for victory!
|
Jeg tror kanskje jeg hadde gått for det. Vinduet må vel felles inn i benken på et vis, men det kan gå. Alternativt hadde jeg vurdert ei kjøkkenøy, men det går vel på bekostning av sitteplass. Uansett: Min førsteprioritet på kjøkken er nok benkeplass. Det og god arbeidstrekant. Hvis kjøkkenet er tungvint å bruke blir det ikke like hyggelig å være der uansett. Lagringsplass er prioritet nummer to.
![]() |
![]() |
#13 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Jeg har en sånn smal benk som Myria snakker om, i et hjørne. På grunn av døråpning var det ikke plass til noe annet, men det er veldig kjekt å ha dedikert plass til kaffemaskiner.
![]() |
![]() |
#15 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Hva med en "kaffestasjon" på motsatt vegg? Type 1 meter bred med kolonialskuffer under, benk til vannkoker, brødrister og kaffemaskin. Og så overskap over der igjen. Veldig traust løsning, men det gir litt benkeplass og plass til pepperkakeformer. Men jeg ser ikke helt om det er plass?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
Men de kan man jo ikke dra ut pga komfyren?
takk!
Men da får vi ikke plass til kjøkkenbord?
![]() |
#17 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Det kommer jo også an på hvordan man skal bruke kjøkkenet. Jeg kan ikke fordra å bake ut deig klint oppi vasken med en masse overskap over, jeg vil ha benkeplass med plass til å bake - alternativt må man ha et godt og stødig kjøkkenbord å bake ut på. Kjøkkeninnredning fordelt på to ulike deler av rommet gir dårlig arbeidsflyt, så der må man i såfall lagre alle de tingene man bare bruker en gang nå og da.
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å gjøre dette kjøkkenet praktisk og stilig!Aner ikke, men gratulerer med flott leilighet!
![]() |
#19 |
can-jur
|
Fra vinduet og mot ovnen må det uansett være åpent under benken på grunn av skuffeseksjonen (litt upraktisk men det vil funke) varmeovnen under vinduet og komfyrer. Men det blir mye benkeplass hele veien og mange skuffer fra veggen og bort til vinduet. Under der det ikke er skuffer kan du jo ha en høy krakk så kan man sitte der å se ut av vinduet.
![]() |
![]() |
#20 |
Dig for victory!
|
Men den løsningen vil uansett bare gi en 40 cm djup benk. Jeg ville ha bygd om hele kjøkkenet.
![]() |
![]() |
|
|