|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() Fortell meg om norsk buhundHar noen erfaringer med denne hunderasen og kan fortelle litt? Jeg fikk en henvendelse fra en kanadisk samarbeidspartner, og det hadde vært hyggelig å kunne svare noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhundKan ikke now om hund, men "buhund" er kanskje avleded av "buskap-hund"? Da er det jo ikke rart at den gjeter.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhund
![]() |
#5 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhundVi hadde en 3/4 buhund (resten lundehund). Veldig snill og tillitsfull hund. Vi brukte henne ikke som gjeterhund, og hun fikk null trening innafor dette. Men hun jobba hardt for å holde familien samla når vi var på tur, så ja - medfødt gjeter.
![]() |
#6 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhundNaboens "gjeter" alle som runder hjørnet(de har hjørnetomt) og jager innenfor hekk og gjerde, både biler, syklister og gående. Vi har hatt mange nær døden-opplevelser der.
![]() |
#8 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhundVi hadde en hund som var halvt buhund og halvt labrador. Hun gjeta ikke, det skal hun ha, men fytti hekken hvor hun gneldra.
![]() |
#9 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Fortell meg om norsk buhundDa jeg bodde på bondelandet på Klepp var det en av naboene(gård) som hadde buhund. Den hverken gneldret eller gjetet som jeg la merke til, og var bare en veldig hyggelig hund.
![]() |
|
|