Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[wooops!] Hva skal jeg strikke/hekle av dette garnet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-16, 01:59   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[wooops!] Hva skal jeg strikke/hekle av dette garnet?

Jeg dumpet innom en fantastisk garnbutikk, uten å ha en plan. Det gikk såklart skeis, og jeg sitter nå med to nøster garn av 50 % babykamel og 50 % silke. Tynt garn, fingering. Jeg betalte 850 kr for de to nøstene a 100 gram.

Jeg må lage noe av det ene nøstet. Det er ferskenfarget, driiiiitfint. Det andre gir jeg til mamma. (Stakkars. ) Hva i all verden kan jeg lage som forsvarer prisen? Et alternativ er såklart at jeg kan ha det med som kosebamse i sengen, det er så mykt og deilig at det nesten forsvarer prisen. Men dere har kanskje andre forslag? Det står at det passer til US size 0-2, som tilsvarer 2.00 - 2.75 mm pinnestørrelse. Løpemeter 400 per 100 gram.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 04:38   #2
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: [wooops!] Hva skal jeg strikke/hekle av dette garnet?

850 kroner for to nøster garn??!

Hvis det er veldig mykt og godt, kanskje et fint sjal/skjerf? Det var min første tanke iallefall, siden 'alt' klør. Pulsvarmere?

Og ingenting kan forsvare prisen, sorry :hvitt flagg:

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 04:39   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har du blitt sånn?

Gammel 15-05-16, 06:47   #4
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sjal. Utrolig mange fine på ravelry.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 07:46   #5
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 263
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ville brukt begge til å lage et sjal. Evt. tofarget, om det er to farger og de passer sammen. Om det er to farger og de ikke passer sammen, må jeg tenke litt videre..

Gammel 15-05-16, 07:46   #6
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken garnbutikk, forresten?

Gammel 15-05-16, 09:00   #7
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Hullmønstret sjal. 100g fingering er nok til et stort sjal.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-16, 12:35   #8
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med anbefalingene om sjal jeg også, men synes også denne er fin nå på sommeren:

Synes det er veldig fint til sommerplagg at de er strikket på større pinner enn garnet er beregnet for.

Etter å ha lest litt bedre i HI, du har ikke nok garn til denne.

Gammel 15-05-16, 13:37   #9
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Skal helt klart!

Gammel 15-05-16, 15:03   #10
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Har du blitt sånn?

Du vet, jeg er jo en gammel sjel fanget i en ung (og smekker ) kropp.

Jeg tenker også sjal, eller kanskje aller helst skjerf. Har dere sett noe fint?

Gammel 15-05-16, 18:23   #11
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Får du sett her Pepper Lemon? http://www.ravelry.com/projects/Hjer...-winde-verweht

Gammel 22-05-16, 08:00   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Det var veldig fint, Hjertensfryd. Men jeg er liksom ikke helt typen til å bruke sånne ting. Kanskje det bare er tull av meg med et sjal. Kanskje med mindre jeg hekler det. Ting blir seende litt "tyngre" ut når det er heklet, stemmer ikke det? Ærh, kanskje jeg like gjerne bare skal lage noe til babyen. Lue eller noe sånt. Sånne som meg skal ikke kjøpe garn uten å ha noe prosjekt. Det blir bare tull.

Gammel 22-05-16, 08:53   #13
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Standard

Jeg holder på med et sjal designet av ei som heter Melanie Berg / mairlynd. Synes sjalene hennes er utrolig fine. De fleste er ikke hullstrikk, men litt fancy varianter av rillestrikk.

Gammel 22-05-16, 09:22   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker sjalene mine som skjerf, da blir det litt mindre tantete. Altså med spissen foran.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 10:13   #15
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg holder på med et sjal designet av ei som heter Melanie Berg / mairlynd. Synes sjalene hennes er utrolig fine. De fleste er ikke hullstrikk, men litt fancy varianter av rillestrikk.

Takk! Hos henne fant jeg faktisk et som kunne fungert godt. Det har jeg nok garn til også.

Gammel 29-05-16, 20:12   #16
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Jeg endte med å kjøpe oppskrift på Whistler Shawl. Det ser ut til å være en dårlig idé, jeg tror jaggu det var for vanskelig mønster. Jeg klarer ikke lære rytmen i mønsteret, så jeg må sitte med det foran meg, og ta stitch by stich. Jeg gikk en størrelse ned i heklenål, fordi garnet mitt er så tynt at jeg ikke fikk det til med 3,5 mm. Det betyr vel at mitt sjal blir mer kompakt og lite. Jaja.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.