|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hindre innsyn, hjelp!Vi har strevd veldig med å få en hekk til å vokse på vår sprengsteintomt. Jeg elsker egentlig hage og alt som følge med, men her vi liksom ingenting gro. Nå bygger vi tak over en del av terrassen, men på alle kanter sitter vi fortsatt på utstilling. Til tross for at søtmispelhekken sakte men sikkert har tatt tak og vokser litt for hvert år (bøkehekken døde etter to år dessverre, og det var en så dyr erfaring at vi ikke turte gå på igjen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Hva med armeringsnett? Det skal vi bruke for å skjerme terrassen. De bygger ikke mye, og med feks en kaprifol/klematis/klatreplante blir det bra skjerming.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Takk for tips, det er slike ideer jeg gjerne vil ha. Skulle ønske jeg var en slik som så ting for meg, helt av meg selv, men jeg trenger bildeideer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Det klatreplantegreiene prøvde vi inn mot naboen, men må tilstå at det ble det ikke mye greie på |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Uansett hva du skal plante så må du hogge/grave deg ned et stykke og fylle på med skikkelig GOD jord. Uten namnam-jord, lite vekst.
![]() |
#7 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Altså, tuja er nå en av de få som vokser fort og er helårsgrønne, så hvorfor valgte du ikke det?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!
![]() |
#10 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Hindre innsyn, hjelp!Snekkeren skulle skissere et par løsninger for oss, og så går vi for vegg på ene kortsiden av utestua. Thuja, hmm, jeg skulle jo bare hoppet i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|