|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ser lyst på livet
|
![]() Barn som ødeleggerOm barnet ditt ødelegger noe, er det ikke normalt at man som foreldre gjør opp for seg? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barn som ødeleggerJoa, men dette var et uhell. Jeg hadde trodd at hotellet ikke krevde betaling om mitt barn hadde gjort noe sånt. Jeg hadde stusset om de hadde krevd meg for penger for noe som helt klart var et uhell også, det er jo slikt offentlige plasser faktisk må regne med. Ødeleggelse med vilje, eller fordi man er full enner uaktsom er noe annet.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn som ødeleggerDette var jo et uhell og ikke hærverk og har dermed ingenting å gjøre med å ta ansvar for barna sine. Jeg synes det er veldig merkelig å kreve betalt for noe slikt.
![]() |
#4 |
can-jur
|
![]() Sv: Barn som ødeleggerDet er ganske drøyt å kreve betalt (de hadde vel heller ikke dekning i loven) for noe som er et uhell.
![]() |
![]() |
#6 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Barn som ødeleggerGutten satt vel og vippet på stolen, slik at den veltet på lampa? Mulig jeg husker feil.
![]() |
#7 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Barn som ødelegger"Tysdag kveld la han (faren) ut ein kommentar på Facebook-sidene til Hotel Alexandra, der han klagar over behandlinga, og oppfordrar andre barnefamiliar til å halde seg unna." |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Barn som ødeleggerUten sammenligning forøvrig - i går mistet jeg en youghurt i gulvet på kantina. Jeg vasket opp etter meg, men slapp å betale for youghurten. Det er en del av det å drive butikk, uhell skjer. Sånn som situasjonen med lampen ble beskrevet oppfatter jeg hendelsen som et uhell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Barn som ødelegger
I følge NRK sier hotellet dette om situasjonen:
Nå kan det være han legger noe annet i "å rigla på stolbeina" enn meg, men jeg leser ikke at han bevisst satt og vippet, men at han ikke satte seg pent og pyntelig ned i stolen slik en voksen ville gjort og at stolen derfor dro med seg lampen.
![]() |
#11 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Det var en lenestol som man ikke vipper med. Det sier seg selv at skaden kan bli stor/ man kan skade noen hvis den velter.
![]() |
#12 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Barn som ødeleggerI eit ilandsperspektiv gjekk denne saka litt innpå meg i går. Eg er på dette hotellet fleire gongar i året, det er mitt desidert favoritthotell. Eg har alltid fått fantastisk service og personalet er heilt over seg av hyggelegheit.
![]() |
![]() |
#13 |
Semiaktiv
Hvis barnet ditt (eller du selv) har vært uheldig og mistet ned et glass på en restaurant, så det har knust, har du da noen gang opplevd å måtte erstatte det? Og hadde du forventet et slikt krav? Jeg mener det ville vært uhyre spesielt, uansett hvor vimsete man måtte ha vært da man veltet glasset. Og i mitt hode er dette i samme kategori.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 25-05-16 kl 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Ser lyst på livet
|
Om jeg hadde mistet et glass så det knuste, hadde jeg gitt beskjed om det, men regnet med at de kalkulerte med en viss svinn på glass. At det skal være svinn på lamper er litt mer enn det man må regne med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
OK, men da er jo ditt utgangspunkt at barnet gjoirde det med vilje, at foreldrene har oppdratt barnet sitt dårlig og burde holdt ham hardt i hånden. Det er jo noe ganske annet enn det som blir presentert i artikkelen, og som er utgangspunktet for hvorfor jeg er uenig. Hvor lett stolen er å velte, hvor mye med vilje det egentlig var etc. etc. er ting vi strengt tatt ikke kan vite noe som helst om, så sant vi ikke var til stede. Alt blir jo spekulasjoner.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Barn som ødeleggerJeg synes helt ærlig talt at en ting er hva man kan "kreve", noe annet er hva man gjør. Nei, du kan kanskje ikke "kreve" at jeg gjør opp for det ungen min har ødelagt hos deg, men jeg synes allikevel det er alminnelig folkeskikk å tilby seg å erstatte det, og mene det. Og ikke bli sur hvis noen sier at det glasset kostet 289 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ferdiglada
![]() Sv: Barn som ødeleggerhttps://gfx.nrk.no/MmnzrhFv4qKVznUG9...zs3ROwSW14cWYw
![]() |
![]() |
#18 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Barn som ødeleggerJeg hadde faktisk tilbudt meg å betale for lampen om mine barn rev en stol i gulvet og dette fikk slike konsekvenser. Hva som er rett og galt, og hva hotellet kan kreve, er nå en ting, men jeg synes folkeskikken sier at man gjør opp for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
Jeg har sett bildet fra artikkelen.
![]() |
#20 |
Ferdiglada
Eg har ein gut som eg ikkje merke noko av og omtrent aldri har gjort det og en virvelvind av ei jente som er høgt og lavt morgen og kveld
![]() |
![]() |
|
|