Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Nei, men! Enda en kjøkkentråd!! :what:

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-16, 18:57   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Nei, men! Enda en kjøkkentråd!! :what:

Jeg trenger vegger på kjøkkenet mitt.

Eller, jeg har jo vegger, men veggene trenger farger, og tapet/fliser/plater bak koketoppen og vasken.

Kjøkkenet skal se sånn ut:

Men uten tapeten på bildene. Og med en annen ventilator. I svart. Eller stål. Eller petrol. Eller kobber. Eller orange.

Vi har noen hyller i den ellers svarte innredningen som er grønnblå. Resten av huset har en dragning mot blå, men vi er ikke redde for farger.

Noen lure ideer?

Vi har snakket om stål bak vasken (der er benkeplatene også i stål) eller i tre, tilsvarende den delen av benkeplata som er i tre. Alternativt litt fargestyrke, klare fliser i grønnblå-sjangeren.

Sist redigert av Cuyahoga : 11-09-16 kl 11:12.
Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 19:00   #2
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nei, men! Enda en kjøkkentråd!! :what:

Jeg liker sånne kjøkken, men hjemme hos meg selv er jeg egentlig ikke så glad i hvite vegger:

Gammel 27-05-16, 20:22   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Jotun Sommersne på de lyse veggene og Sjøgløtt eller noe slikt over benkene. Enten maling med glassplate eller fliser.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 20:30   #4
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Grønnblå og kobber er kjempefint sammen. Om du ikke vil ha så mange ting eller detaljer i kobber er oransje også fint synes jeg. Eller rødt eller rosa eller lys brun eller lilla eller gul.

Gammel 27-05-16, 21:09   #5
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror jeg ville hatt en lys veggfarge, med et såpass mørk innredning. Tror jeg.
Så ville jeg hatt farge på barstoler, ting på veggen. Enten grønnblå-isj, guloransje eller noe sånt

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 23:28   #6
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Palisanderblå kunne blitt veldig fin på en vegg her, tror jeg.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 23:41   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVa med en vegg med denne?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 23:43   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller denne?

Den finnes med mørkeblå bakgrunn også.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 14:03   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kul tapet med glass over?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 14:28   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke ta stål over vask med mindre du elsker å gnikke på stål.

Gammel 28-05-16, 15:57   #11
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Ikke ta stål over vask med mindre du elsker å gnikke på stål.

Signerer den. Det er et helvete å holde rent og pent.

Gammel 28-05-16, 16:17   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tør jeg foreslå en astronaut på veggen?

Neida, det finnes jo så fantastisk mange vakre tapeter
Jeg er litt på tapetkjøret om dagen, og elsker Matthew Willamson sine tapeter.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-16, 20:46   #13
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

De er nydelige. M^2, men litt for mye for kjøkkenet vårt, tror jeg.

Skal vi ha tapet, så skal vi ha den på vindusveggen, og så lyse vegger ellers. Tror jeg.

Skal se mer på tipsene deres senere, jeg er så stressa med jobb denne helga.

Gammel 28-05-16, 21:04   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nettopp pga vinduer tror jeg kanskje jeg ville ha droppet tapet

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 00:41   #15
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Skal stolene og barkrakkene ha farge? I så fall ville jeg valgt nøytrale vegger - i en eller annen lun hvitfarge. Kan du ta igjen en farge fra stua?

Med nøytrale stoler/barkrakker så tåles det mer farge på veggene. Hva med en lys grønntone som som passer til blåfargene dine? Synes å huske en blå stuevegg. Litt sånn støvete mintfarge? Minty breeze?

Spennende kjøkkenløsning!

Gammel 31-05-16, 05:52   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Juryen har nå gått bort fra tapet. /

Og samme type stålplate som i benken bak vasken.

Så nå gjenstår bare finne riktig lys gråhvit til kjøkkenveggene, og å ombestemme seg fire ganger dagen den neste uka.

Selma, vi har (selvfølgelig) ikke bestemt oss for om stolene skal være hvite eller svarte. De er Magic Custard Yellow nå, og skal lakkes. Jeg har hatt de ett halvår uten å klare bestemme meg.

Gammel 31-05-16, 06:01   #17
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

HVa med en vegg med denne?

Kjempefin!

Jeg tror kanskje det blir en vegg med noe som er litt i samme gata i hallen.

Gammel 01-06-16, 10:07   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig fascinert av den gresshoppa i sofaen, kjenner jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-16, 10:33   #19
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvilken himmelretning ligger det? Er det mye lys?

Har ikke dere en spenstig tapet i spisestuen? Er den synlig fra kjøkkenet? Er det noen farger i den dere kan ta opp?

Gammel 01-06-16, 11:37   #20
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Vinduene er østvendt, og rommet oppleves som lyst, synes jeg.

Tapeten på spisestua kan sees fra kjøkkenet ja, den er mørk blå. Stueveggen der døra til kjøkkenet er gråblå, og noen av hyllene på kjøkkenet er i petrol. Så det er liksom blåtoner som er greia på fargefronten.

Snekkerne kommer på torsdag, så jeg har liksom ikke allverdens tid til å bestemme meg på heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.