|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi skal pusse opp badet til høsten. Det blir et budsjettprosjekt, som helst ikke skal overstige 150 000kr. Derfor utgår noen ting som jeg egentlig kunne tenke meg, som feks dobbel vask (da må vi flytte rør).
![]() |
#2 |
Glad
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Ang dusjhode: du kan være heldig å finne en utstillingsmodell. Vi fant et som ikke var utstilling, men et rimelig merke. Er fornøyd.
![]() |
#3 |
--
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi pusset opp badet for 1 år siden og det jeg er mest fornøyd med er dobbel vask og stikkontakt inne i benkeskapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Epikur
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi har speilskap over vasken. Man får aldri nok oppbevaring. Skuffer under vasken, to vasker, siden jeg hater å dele vask med noen.
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Et godt alternativ til takdusj:
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Tok badet her for to år siden. Har skuffer under vasken, veldig fornøyd med det. Er et lite bad, lite rom for å gjøre mye. Har et lite skap høyt over do til småting.
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi har sånn takdusj sammen med håndholdt. Jeg var den som var mest forelsket i regnvann-ideen, Høvdingen er den som bruker den.
![]() |
#9 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Sist jeg pussa opp med ex valgte vi veggplater og et godt tykt gulvbelegg. Og jeg digget det! Mykt gulv som er lett å rengjøre, og deilig å gå og sitte på. Og veggplater som er fine og praktiske :jupp;
![]() |
#10 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Finnes det veggplater som ikke etterligner flis nå? Jeg vil ikke ha liksom-flis, men synes plater kan være fine i annet mønster.
![]() |
#11 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?
Jeg har jo baderomsplater på kjøkkenet, de som ser ut som betong liksom. Sikkert sett bilder på FB og blogg. Legger bed et bilde av platene og lampa mi
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Belegg er ikke nødvendigvis billigere enn fliser, bare så det er sagt. Det er bare veldig mye bedre! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?
Kvm-prisen på belegg er vel muligens ikke så mye lavere i innkjøp, men jeg vil tro det blir rimeligere totalt fordi det går færre håndtverkertimer på å legge belegg enn å legge flis. Sist redigert av Galathea : 28-05-16 kl 16:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Hos oss er det kun ungene som bruker regndusjen, vi voksne bruker vanlig dusjhode. Men for all del, ungene elsker regndusjen. Skuffer under vasken er veldig praktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Re: Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?
Å legge våtromsbelegg er ganske dyrt. Veldig mye dyrere enn å legge belegg i andre rom hvor det ikke må smeltes opp mot vegg og ned mot sluk. Det går ikke så mange timer, men kvadratmeterprisen på belegg er høyere enn flis så hos oss ville totalen blitt billigere om vi hadde brukt samme håndverker til å legge flis (av normal type). |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Hos oss la ex klart varmen i gulvet, så kom det en håndverker som så over og limte fast kanter og det som skulle gjøres
![]() |
#17 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Takk for svar!
![]() |
#18 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi tar regndusj med håndholdt fra Mora, det er ni år og vi er godt fornøyd. Ellers er jeg glad for at alt er vegghengt, bare å vaske gulv uten å løfte på noe. Og vi har grå fliser på gulv med sjatteringer i, og grå fug. Alt dette ville vi valgt igjen.
![]() |
#20 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Pusse opp badet, hva er ditt beste råd?Vi har plater. Jeg synes ikke det er like pent som flis, med på grunn av at vårt bad akkurat ble totalrenovert på reklamasjon og de som bodde før oss hadde lagt plater, ville det kostet oss den nette sum av 40 000 å få flis på veggene (fordi da må lektinga under gjøres på nytt- i tillegg til selve jobben med å legge flis), så da ble det slik. Vi har også sånn takdusj/hånddusj. Det fungerer supert. Glassbyggersten er kanskje ikke siste skrik lengre, men hvis dere liker det, go for it!
![]() |
|
|