|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Pipeholurt i krukkeJeg skal ha en pipeholurt utenfor huset. Den skal klatre i takrennen, men kan ikke plantes direkte i jorda. Hvor stor potte trenger den? Jeg håper den kan klare seg med en nokså liten.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Pipeholurt i krukkeHvis den i det hele tatt skal ha sjans å overvintre må den ha stor. Det gjelder også sjans å overleve første sommer. Jo større krukker jo bedre. Uten plass til å vokse under jorda og få et godt rotsystem vokser ikke plantene og holder seg friske over jorda. Det er under jorda grunnarbeidet skjer. Stor frostsikker potte som du gjødsler jevnlig og fyller på jord i hver vår. Det blir bra. Sist redigert av Mei : 28-05-16 kl 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Pipeholurt i krukkeTakk for svar! Hm. Jeg har allerede okkupert plassen med en enorm krukke med en blodlønn i. Så jeg har egentlig ikke plass til en pipeholurt, det var noe jeg kom på etterpå. Har hatt pipeholurt tidligere, men da direkte i jorda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Pipeholurt i krukkeEr det mulig å lese noe annet enn pipelort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Pipeholurt i krukkeJeg har konkludert med at ingenting kan klatre i takrennen min. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Pipeholurt i krukkeHar sett denne tråden flere ganger og klarer ikke lese noe annet enn pipelort
![]() |
|
|