Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Bokhyller] Billy eller Bestå?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-16, 20:27   #1
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

[Bokhyller] Billy eller Bestå?

Og hvilken farge?

Lider valgets kvaler. Planen er hvitt tak (klassisk hvit, malt gips). Veggene er pt hvit panel, men disse kommer til å bli malt. Vurderer Deco Blue eller Sophisticated blue på gulvet. Har to kamelfargede sofaer, og et bord i valnøtt.

Velger jeg;
1. Beholde veggene hvite, og hvite Billy bokhyller som listes inn og blir innbygde?
Jeg må antakeligvis male dem, fordi hvitfargen ikke stemmer.
2. Velger jeg brun askefiner;
?
3. Velger jeg brunsvart:

Eller velger jeg Bestå i valnøttfiner?

Gammel 29-05-16, 20:38   #2
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Bokhyller] Billy eller Bestå?

Et tips : Billy går ut av ikea sin produksjon nå så blir ikke å få tak i ekstradeler og sånt etter hver . På ikea Leangen anbefakte de meg å kjøpte alt jeg skulle måtte trenge nå. Men jeg valgte en annen serie .den er ny men husker ikke hva den het

Gammel 29-05-16, 20:47   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker designet til Billy best, det er unnselig og lite bråkete. Jeg har hatt mine Billy-hyller i ti år og er fremdeles ikke lei dem.

Gammel 29-05-16, 21:10   #4
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde valgt de brune i askefiner, synes brunsvart fort virker litt hardt. Hvitt kan være fint, men jeg hadde aldri giddi å male om. Jeg har brune Billy-hyller (en utgått farge) og laurbærgrønne vegger sjøl, trives godt med det, og ser ikke for meg å bli lei de neste 30 åra...

Gammel 29-05-16, 21:13   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Viss billy går ut av produksjon er det ute med meg, for å sitere bibelen. Når det er sagt, brunsvarte er veldig fin farge!

Gammel 30-05-16, 07:19   #6
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når går de ut av produksjon? Jeg må ha fire til.

Gammel 30-05-16, 08:24   #7
Høns

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Går Billy ut av sortimentet? Det er jo helt krise!

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 08:39   #8
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor godt passer bordet og askefineren sammen? Om de er veldig like eller i samme tone så hadde jeg nok gått for det. Ellers innebygget i hvitt, tror jeg. Vi har de mørke på sommerhytten og jeg er litt lei dem, de stjeler mye lys, men har de godt med lys på seg så er det jo greit. I tillegg er det litt avhengig av hva man vil signalisere med rommet. Ro og avslapping går jo bra med det mørke.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 08:41   #9
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror og jeg har valgt billy. Mest fordi de bygger mist ut i rommet. (tror jeg i alle fall) -
askefiner-fargen på billy er dog ikke pen. Jeg har nok valgt hvit og innebygging - om hvitfargen ikke er fin, kan du jo vel så gjerne male de i deco blue eller hvilken blåfarge du kommer til å velge, tenker jeg.

Gammel 30-05-16, 09:16   #10
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ser Bestå ut?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 09:20   #11
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Det har litt grovere rammer.

Jeg tror jeg lander på hvit Billy. Antakelig det enkleste å få deler til også, dersom det går ut av produksjon. Hvem har ikke en hvit Billy et eller annet sted?

Gammel 30-05-16, 09:37   #12
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billy blei endra for eit år eller to sidan. Går den nye modellen ut, altså? Vi har nemlig strevd med å få tak i fleire hyller i same mål som den gamle modellen.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 11:31   #13
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Et tips : Billy går ut av ikea sin produksjon nå så blir ikke å få tak i ekstradeler og sånt etter hver . På ikea Leangen anbefakte de meg å kjøpte alt jeg skulle måtte trenge nå. Men jeg valgte en annen serie .den er ny men husker ikke hva den het

Hæ? Hvor finner du info om dette? Billy ble endret for knappe to år siden, men jeg finner ingen info om at de skal ut av produksjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 11:35   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til blått gulv ( ), definitivt de brune, ikke brunsvarte. (Jeg liker Billy, og har et par som synger på siste verset fordi de har vært med på to flyttinger og et utall ommøbleringer.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 13:31   #15
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Billy, men hadde valgt Bestå fordi den er dypere.

Gammel 30-05-16, 13:59   #16
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg syns Billy er bra fordi den ikke bygger så mye ut fra veggen. Har hatt mine i ti år nå.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-16, 18:03   #17
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Billy er klønete om man har mange ringpermer, ellers foretrekker jeg også dem. Den brunfargen var fiiiiin, jeg lurer på om jeg kanskje trenger noen flere et sted? (Nei. Har 10 høye og 2 lave fra før, pluss en Liatorp).

Gammel 30-05-16, 20:51   #18
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes Billy er i dypeste laget som bokhyller og hadde ikke valgt bestå hvis de er enda dypere.

Gammel 30-05-16, 20:54   #19
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Billy ut?! Skal de slutte med den etter 37 år?! Nei, uholdbart

Vi har både Billy og Bestå, og jeg er ikke tvil om hvilken jeg er mest fornøyd med - Billy Bestå er ukurant størrelse som bokhylle. Den bygger MYE og gir masser av ekstraplass i front, utenom på de største fakta- og billedbøkene. I flere av skapene har vi dobbelt opp med bøker... Billy er nett og elegant. Rommer det den skal uten masse unødig, unyttig plass. Vi har faktisk nå kjøpt oss flere Billy, og loser bøkene over i disse, og finner nye bruksområder til Bestå...

Personlig så fortrekker jeg hvitt. Jeg synes mørke møbler tar altfor mye av romfølelsen. Det blir nok utrolig fint å bygge de inn Hvis du allikevel skal male de, hva med tapet i bakkant? Da kan du jo f.eks. velge en mørk tone.

Gammel 30-05-16, 21:16   #20
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Tusen takk, alle! Det blir hvite hyller - har tvilt meg frem til det. Også fordi jeg vurderer å male alle veggene i Kveldshimmel, og da maler bokhyllene også.

Gulvet blir i Deco Blue.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 6047b4ce35564cd9a386dab5e1932557.jpg (35,1 KB, 24 visninger)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.