|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert textrovert
|
![]() Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Det jeg har fått meg meg er at mer eller mindre kjente personer (bloggere?) fronter en ny undertøysreklame der de basically sier at de blåser i hva folk synes om kroppene deres og at man skal føle seg vel i egen kropp. So far so good.
Det jeg reargerer på er at alle disse damene er støpt i samme formen, de er pene og slanke alle som en. Man får i tillegg 20 % på neste undertøykjøp dersom man legger ut bilde av undertøyet sitt på instagram med denne #sisterhood hashtagen. jeg er usikker på om det er med eller uten kropp inni det bildet skal være.
![]() |
#2 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Jeg er også sur. Å vise frem kropp for å protestere mot kroppspress er liksom ikke akkurat et jeg tror virker.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Jeg blir (igjen) matt over at kvinner skal ha fokus på kropp og at man er "fin nok", når det er helt irrelevant. Samtidig er jo dette en undertøyskjede, så jeg forstår hvorfor de gjør det og er ikke spesielt kritisk til akkurat Change. Men alt som bidrar til at kvinner i det hele tatt skal fokusere på kroppens utseende? Ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Den dagen media lar vær å underbygge en påstand som skal dempe fokus på den "perfekte " ved å legge ved et bilde av en dame i lite klær, ja da skal jeg feire!
![]() |
#5 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Jeg forstår jo at Change selger undertøy. Men de lurer inn undertøyet sitt med å si at det er så flott med kropp. Elsk deg selv og jadajadjada.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?
Ja, det er kjedelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Enig med Karamell og Marla Singer (som jeg nå ser heter Marla og ikke Maria som jeg har lest i flere år, eller har du nylig byttet navn? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Neida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Glamorøs
|
Ja, ikke sant.
![]() |
#12 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Leiter alltid etter ein grunn til å poste dette
![]() |
![]() |
#13 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?https://www.facebook.com/changenorge...65736055478199
![]() |
#14 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Tåpelig. Kjør heller på med ordinær reklame. Kan ikke fatte hvorfor de ønsker at JEG, som potensiell kunde, skal poste bilder av meg selv i undertøy på sosiale medier??
![]() |
#15 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Jeg er så lei kropp! Jeg mister respekten for enhver som klær av seg for å protestere mot kroppspress. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Herregud, de svarene fra Change på det FB-innlegget.
![]() |
#17 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Ehh..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Heller ikke imponert.
![]() |
#19 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva synes dere om undertøykjeden Change sin #sisterhoodkampanje?Stygge folk med uren hud og stor mage, gitt.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|