|
Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Whatever, never mind
|
![]() Hva slags ugressblomst er dette?Beklager stort bilde, men hvis jeg forminsker blir det vanskelig å se blomst og blader. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Geitrams. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Geitrams er en norsk plante, Lupinen er svartelistet ikke norsk plante. Jeg ville ikke bekymret meg over den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Det er geitrams. Eller Eldmørje, som den heter i indre deler av østlandet der familien min er fra. Jeg liker geitrams. Og har en hagefilosofi som sier at alt som er pent, får stå.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Jeg har den samme filosofien som deg pøbelsara. Og er hagesjuske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Geitrams. Det er pionerart, altså blant det første faenskapet som dukket opp dersom man rydder grunnen. Sprer seg som bare fy. Få den vekk!
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?Du har sikkert sett at de etterhvert får mange hvite frø som sprer seg med vinden, kutt dem ned før de blir hvite, så blir naboene også glade.
![]() |
#9 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?De kan spises når de er små som asparges, og man kan lage rosa saft av blomstene. Spis dem opp!
![]() |
#11 |
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2016
![]() |
![]() Sv: Hva slags ugressblomst er dette?
Joda, dette er Geitrams. men usikker på hvor fort den sprer seg. Du kan vel anta at den er like standhaftig som løvetann. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|