|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Hva vet vi om Hillary Clinton?Jeg må innrømme å ha lagt min elsk på sanders i så stor grad at jeg har lest alt som har kommet fra hans kant og neglisjert Clinton.
![]() |
#2 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Hun er en tilgivende sjel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Jeg tror mye av motstanden mot henne skyldes misogyni, dessverre. Jeg har to venninner som bor i NY-state, og de liker henne godt, og mener hun har stayerevne og er dritsmart. Og at hun gjøre den bra jobb som guvernør.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?
Det må jo være mer enn det? :ønsker å sitte igjen med litt tiltro til den gjennomsnittlige amerikaner: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
Sikkert, men jeg leser endel amerikanske nettaviser og kommentarfelt, og det er mye misogyni, ja. Veldig mye.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Jeg tror det er mye misogyni. Veldig mye misogyni, som stammer helt tilbake fra den tiden da hun nektet å være en cupcakesbakende førstedame, men insisterte på at hun faktisk ville gjøre noe av betydning i rollen som førstedame. Jeg anser henne som dritsmart, og ganske radikal. Og det at hun er så radikal, og dessuten har skikkelig politisk innsikt er det som skremmer motstanderne hennes. Hun kan faktisk være i stand til å få ganske mye gjort i rollen som president. Sannsynligvis ganske mye mer enn Sanders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Hillary ligger et stykke til høyre for Sanders, og hun er nok en person det ikke alltid er lett å like. Mye av det er følelser; hun er ikke sjarmerende, hun var en av førstedamene som forlangte en plass i Det Hvite Hus utover å være en pyntelig selskapsdame, og hun lider nok dessverre også under Bills utroskap. Det er jo en slik situasjon man alltid kan bli kritisert for å håndtere feil, enten er man en pushover eller så er man lite tilgivende.
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Uansett hva jeg ellers måtte mene om henne, synes jeg folk er sprut sprø om de tror at det blir det samme om det blir Trump eller Clinton.
![]() |
#10 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
Sist redigert av Michelle : 29-07-16 kl 21:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Ja. Herregud!
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Har ingen anelse, men når jeg ser "House of cards" greier jeg ikke å la være å tenke på at de portretterer Bill og Hillary Clinton. Førstedamen som vil være politiker. Ekteparet som ikke er et ektepar, men mer politiske partnere ... Frank Underwood er jovial, kameratslig. Claire er kald. Frank Underwood kjørte jo i gang kampanje i USA (som en del av reklamen for netflix). Spesielt nå i den surrealisktiske kampenjen som har vært til nå blir jeg helt ... det er som jeg ser på en film!
![]() |
#13 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Frank Underwood er jovial? :knise: Hillary er smart og politiker med stor P, dessverre et skjellsord for mange. Hun er jo en trillion ganger bedre enn Trump, men foreløpig når hun ikke Obama til knærne, men jeg tror (håper) hun vil gjøre en god jobb som president.
![]() |
#14 |
Leser
|
Ja, burde ha lagt til: utad, alle som har sett serien vet jo at han ikke er det. Men jeg greier ikke å la være å tenke at populærkultur må ha en hvis klangbunn for å bli populær, er det slik folk ser på politikerene sine? Falske. I politikken for å mele sin egen kake?
![]() |
#15 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?En god del amerikanere er rett og slett ikke klar for å stemme på en kvinne. Fatte det den som kan. Jeg husker for endel år siden så svarte mange at de ikke orket å se en kvinne eldes gjennom 4/8 år
![]() |
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Jeg tror rett og slett problemet hennes er at hun er lite sjarmerende, og at kvinner straffes hardere for det enn menn. Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har satt meg så nøye inn i det med e-postene, men tenker at hvis det var det verste de klarte å grave opp kan det ikke være mange skjeletter i skapet.
![]() |
#17 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Dømt ut fra mine amerikanske bekjente, treffer Trump "white trash people" rett i hjertet. Jeg kjenner ei slik ei, ingen utdanning, ingen jobb, aleneforsørger for tre barn, bor i Detroit... Hun vil stemme Trump, for han will Make America Great Again! (Les pælme ut muslimer og bygge mur mot Mexico.)
What doesn't kill you, makes you stranger. Sist redigert av Inagh : 30-07-16 kl 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Leser
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Politisk sett er det flere som har kommentert:
![]() |
#19 |
Erfaren nok
|
Dette gjør meg vettskremt
![]() |
#20 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hva vet vi om Hillary Clinton?Når han (Trump) står frem og sier at han har lyst til å slå demokratene, som i å fysisk slå dem, så blir jeg helt satt ut. Det er virkelig helt surrealistisk.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|