|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Innesko til skole/SFOVi har tilbrakt de siste par dagene på SFO-tilvenning, og i informasjonsflommen fikk jeg med meg at de trenger innesko, som gjerne kan brukes i gymsal også.
|
|
|
#3 |
|
Ad astra
|
Sv: Innesko til skole/SFOKan jeg henge her for tips? Har også skolestarter i år, og dette hørtes jo fornuftig ut, uten at jeg egentlig har noen peiling på hva som kan egne seg.....
|
|
|
#4 |
|
geskjeftig
|
Sv: Innesko til skole/SFOEldste har hatt sandaler eller crocs til innesko på skolen, rett og slett fordi jeg syns det er greit at han lufter tærne i løpet av dagen. Disse har han brukt ute og hjemme i sommerferien, så det har sånn sett vært praktisk.
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Innesko til skole/SFONå er det noen år siden jeg hadde skolestarter, men jeg husker at vi fikk beskjed om å kjøpe gymsokker. De ble aldri brukt.
|
|
|
|
#6 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Innesko til skole/SFOHer har jentungen noe Birkenstock-aktig som hun bruker til innesko, og har innegymsko (hallsko) i tillegg. Guttungen nekter å bruke sandaler/crocs/tøfler o.l. som innesko, så han bruker de samme skoene til innesko og innegym. Vanlige hallsko altså. Mine er riktignok fjerdeklassinger, men i men de hadde tilsvarende innesko i førsteklasse. Hun hadde sandaler, han hadde noen billige joggesko. Men da brukte de ikke noe på bena i gymmen.
|
|
|
#8 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Innesko til skole/SFOEldste bruker Crocs som innesko og har egne gymsko som ligger fast i gymbagen. Jeg anbefaler at du velger innesko som er så raske som mulig å ta på. Jeg ser at de som må sette seg ned for å ta på skoene og/eller har borrelås eller annet som gjør at det tar mer tid i mindre grad bruker inneskoene. Når brannalarmen går skal alle rett ut og de stopper ikke for å ta på sko (selv hvis det bare er øvelse) og det er rimelig kaldt å stå ute uten sko i regnvær eller i snø og minusgrader.
|
|
|
#9 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Sv: Innesko til skole/SFOMin har også brukt crocs inne og hallsko i gymtimene. Hun synes det er fint med crocs siden de er så luftige, og det er plass til ullsokker i dem når det er kaldt.
|
|
|
#11 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Innesko til skole/SFOMine har brukt crocs som innesko og har tatt med hallsko/joggesko til gymtimen.
|
|
|
|
#12 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Innesko til skole/SFO
Samme her. Sandaler eller etter hvert crocs inne.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Jeg er heller ikke spesielt opptatt av akkurat det. Eldste nekter stort sett å bruke innesko i det hele tatt, og har ikke gjort det på flere år, og jeg gidder ikke å mase om det. Om hun må gå ut i sokkene og bli våt på beina når det er brannøvelse så får det bli hennes problem. Hun har tørre skiftesokker i hylla.
|
|
|
#14 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Vi har alltid sørget for at det er innesko tilgjengelig. Også fordi skolen ber oss om det. Så har jeg også sånne som din som heller går i sokkelesten enn det de har. Vanskelig å styre annet enn å sørge for en type sko de i det minste ønsker. Eldste hadde digre pusetøfler de siste årene på barneskolen.
|
|
|
#15 |
|
Øyboer
Sv: Innesko til skole/SFOVi begynte med sandaler men det tar vist for lang tid å ta på. Så nå er det crocs soø innesko og så har vi hallsko til gym. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Innesko til skole/SFOFrøkna startet med sånne tynne "dansesko" med skinnsåle, men gikk etterhvert over til enkle hallsko (billig på Zalando), som hun bruker i gymmen fordi det beskytter tærne bedre under lek. På SFO har hun forlengst sluttet å ha noe på beina, og ingen kommanderer dem til det, heller.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Innesko til skole/SFOMine to har brukt hallsko (eller vanlige joggesko) som innesko og i gymmen. Nå setter jeg de skoene han ikke bruker så mye på skolen.
|
|
|
#18 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Innesko til skole/SFOPå vår skole skal de ikke ha gymsko, kun sokk. Derfor har barna alltid gymsokker i sekken, for der blir de visst med til gymsalen. Og så har de hatt innesko til klasserom og innesko på SFO. Det har vært sandaler, ulltøfler med såle, birkenstok og flere. Det er et krav at de skal kunne rømme undervisningsrommet i innesko hvis brann og når de krysser skolegården for å gå til biblioteket.
|
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Innesko til skole/SFOStorebror bruker Crocs. Lillebror bruker joggesko nå, da det var en tendens til at barna brukte inneskoene i gymmen. På nytt skoleår har han keensandaler.
|
|
|
#20 |
|
Er frisk!
|
Sv: Innesko til skole/SFOJeg er lærer. Jeg er mor. I begge roller synes jeg det er noe tull at de skal gå på sko hele dagen på skolen, men jeg bøyer meg for flertallet og sender med ungene sandaler på skolen og skriver til elevene mine at de må ha innesko.
|
|
![]() |
|
|