|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
Se resultatene: Har Hemsedalsaken påvirket villighet til å være lekdommer for deg? | |||
Mindre sannsynlig at jeg vil stille |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 10,74% |
Mer sannsynlig at jeg stiller |
45 | 37,19% |
Ikke endret noe i forhold til å stille som lekdommer |
60 | 49,59% |
Brokkoli |
3 | 2,48% |
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg synes jo saken er aldeles forferdelig og det er virkelig lenge siden jeg har vært så forbannet på vegne av en person, på vegne av alle overgrepsoffer, på vegne av alle kvinner.
![]() |
#2 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg synes det er veldig synd at det alltid er noen ikke klarer å holde prosessen ryddig i slike situasjoner som dette. Å komme med trusler, sjikane osv. er jo med på å dra oppmerksomheten bort fra kjernen i saken, og tjener ikke til noe.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?
Her er jeg også. jeg leste en artikkelom det samme, men det sto også at de ikke trodde det kom til å være en varig endring, bare noen som trekker seg akkurat nå.
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg meldte meg som meddommer i vinter, og jeg får enda mer lyst til å bidra etter den dommen.
![]() |
![]() |
#6 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg har også meldt meg før denne saken, og ble valgt inn fra januar 2017 om jeg ikke husker feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
heimføing
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg vurderte å melde meg som meddommer i vinter, men lot være pga jeg ser ingen fordeler med det, men mest bare ulemper i form av lange, kjedelige dager på tinghuset og at jeg kommer bakpå i forhold til jobb (privat næringsliv). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Det er mer sannsynlig at jeg stiller, faktisk.
![]() |
#9 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg har ikke meldt meg som meddommer, men kunne sannelig hatt lyst etter dette.
![]() |
#10 |
Textrovert
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg har lenge tenkt tanken på å melde meg som meddommer, og denne saken har ikke endret synet mitt på det.
![]() |
#11 |
TittelTøs
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Mindre sannsynlig. Selv om jeg ville ha dømt i beste mening tror jeg det alltid kommer til å være andre som er totalt uenig. JEG hadde taklet eventuell kritikk eller hets, men jeg ønsker ikke at mine barn skal bli utsatt for det før de er store nok til å forsvare seg selv og stå for egne meninger og synspunkter.
Midt i vanskelighetene ligger mulighetene. - Albert Einstein Sist redigert av Strutsen : 09-08-16 kl 13:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Leser
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Begge deler faktisk.
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Da jeg leste at det nå sikkert ville bli vanskelig å finne lekdommere nå, så ble jeg helt overrasket. Min første tanke var jo at så snart jeg er ferdig med andre verv kommer jeg til å melde meg til dette!
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg har vært meddommer før, og kan gjerne gjøre det igjen. Denne saken har ikke endret synet mitt på det.
![]() |
![]() |
#16 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Min lyst er der, men neppe min kapasitet, så jeg takket nei i fjor da jeg blei spurt og vil nok fortsatt takke ned, inntil noe i livet mitt endrer seg. Risikoen for trakassering endrer ikke på det, jeg har vært frampå nok bestandig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
can-jur
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg er av de som nok ikke kommer til å ta på meg en slik jobb.
![]() |
![]() |
#18 |
heimføing
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?
Sånn tenker jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Jeg har ikke endret holdning. Jeg er jurymedlem og meddommer i lagretten.
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Hemsedalsaken] Mer eller mindre lyst å være meddommer nå?Helt klart mindre. Jeg har en stor aversjon mot alt som smaker av borgervern og gatejustis - for ikke å kalle det folkedomstol, som nevnt i denne artikkelen de fleste sikkert har lest. Jeg synes dessverre denne runden har legitimert borgervernreaksjoner, og har ingen illusjoner om at gærningene nødvendigvis er på det jusmessige og moralsk riktiges side i fremtidige saker.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 09-08-16 kl 16:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|