|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Tidsklemma
|
Barnemenyer på restaurantI ferien nå har vi flere ganger hatt med oss ungene ut på restaurant, både her i Norge og i Danmark. Og det er det samme som går igjen; søppelmat.
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnemenyer på restaurantMed tanke på hvor forskjellige mine barn er er jeg ekstra glad hvis de har begge deler på menyen. Min mellomste er superkresen og det å være på ferie og skulle spise flere måltider ute av huset kan være et mareritt. Pommes frites er en av få ting han er villig til å spise, så det er fint at de har på menyen. Grønnsaker ville han bare fnyst av. De to andre spiser det meste og i sommer valgte de oftere andre retter enn hamburger/pølser fra barnemenyen. Så jeg tenker, ja takk, begge deler.
|
|
|
#3 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barnemenyer på restaurantJeg blir helt deppa når det bare er pølser og pannekaker på menyen.
|
|
|
#4 |
|
flisespikker
|
Sv: Barnemenyer på restaurant
Jeg er helt enig, men de gangene vi har bedt om noe sånt, har vi jo fått det. For eksempel be om å få bare kjøttet uten saus, eller (standardbestilling) hamburgeren helt uten grønnsaker eller dressing. Jeg skulle jo tro at de fleste steder fikser noe sånt dersom man ber om det?
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barnemenyer på restaurantVi har erfart at hvis man spør, så er mange restauranter villige til å tilpasse. Altså at vi får kjøpe halv porsjon fra voksenmenyen til halv pris. Ungene mine liker slike restauranter best. Ellers bestiller de ofte voksen porsjon isteden. Det blir ganske dyrt, men jeg vil at de også får spise det de har lyst på når vi spiser ute.
|
|
|
|
#6 |
|
Søt og rar
|
Sv: Barnemenyer på restaurantMine på 11, 8 og 4 spiser alt mulig, med unntak av voksen-sterk mat (og 4-åringen "elskar ikkje paprika"), så vi bestiller så og si aldri barnemeny til dem. Vi var i Skottland på ferie i år og der fikk de mindre porsjon voksen-mat til redusert pris veldig mange steder.
|
|
|
#7 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnemenyer på restaurantJa, det burde stå på menyen, for det er jo ofte mulig. F.eks. så serverer vår lokale pakistanske restaurant grillkylling til barn, men Hiawata er veldig glad i tandoori. Så da spurte jeg om han kunne få tandoori i stedet, og det var ikke noe problem.
|
|
|
#8 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Barnemenyer på restaurantJa, noen steder fungerer dette. Vi var feks på Fridays, da spurte vi om det ikke gikk an å få en mindre porsjon av en kyllingrett, det gikk ikke. Vi måtte uansett betale full pris. Slikt irriterer meg.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnemenyer på restaurant
Enig. Akkurat det ser jeg er fordelen med å bo i Oslo. Det er mange fine spisesteder her som mer enn gjerne tilpasser. Etter jeg flyttet hit har jeg helt sluttet å spise på Fridays og Egon.
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barnemenyer på restaurantJeg synes det er ganske enkelt å få tilpasset mat til ungene, men det finnes steder hvor de er vrange. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnemenyer på restaurantUngene mine velger som oftest hamburger når vi spiser ute(evt pizza om vi er på ei pizzasjappe). I sommer var vi innom en type veikro og de bestilte barneburger. De liker salat og sånn på burgeren, men før jeg rakk å spørre om de kunne få det så understreket dama i kassa at det ikke var mulig å få noe tilbehør til burgeren. Det overrasket meg.
|
|
|
|
#13 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Barnemenyer på restaurantEnig. Sist spiste vi på Celcius fordi der var maten hjemmelaget og samme til barn og voksen.
|
|
|
|
#14 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Barnemenyer på restaurantSmå porsjoner av voksenmat hadde vært krise i hvert fall for det ene barnet her. Vi er fortsatt der hvor vi er glade for at de faktisk spiser noe som helst når vi spiser borte, så da svelger jeg kamelen som heter "barnemeny" selv om jeg pre-barn rullet både lenge og vel med øynene over den. På et hotell i Göteborg i sommer serverte de faktisk bolognese laget fra bunnen av til barna, og da ble jeg skikkelig glad.
|
![]() |
|
|