|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ...... Sist redigert av Sonja Sockersöt : 20-02-18 kl 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetUavhengig islam, så kan man ikke tvinge folk til å drive dugnad, jf reglene til NFF. Dugnad (som loddsalg er) skal være frivillig.
![]() |
#3 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetI intervjuet sier hun jo at hun gjerne stiller på annet dugnadsarbeid i stedet, så det er nok ikke innsatsviljen det står på. Jeg synes det virker som om det er noen misforståelser og dårlig kommunikasjon ute og går her (og det er vel representanten for klubben inne på, også).
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetjeg er lagleder, og kjenner at jeg ikke hadde syntes det var greit om foreldre mente at de ikke kunne selge lodd av religiøse årsaker. Jeg tror at mitt svar hadde blitt av typen: "Loddsalget genererer en inntjening på kr XX til klubbkassa. Har du forslag på en dugnad du kan gjøre for å hente inn disse pengene? "
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetKunne hun ikke bare betalt inn den summen loddsalget var ment å dekke..?
![]() |
![]() |
#6 |
Unik
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetIgjen; dugnad er frivillig. Det er ikke lvo til å utestenge barn fordi de ikke selger lodd eller deltar på dugnad.
![]() |
#7 |
Unik
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
Hvis man får fritisaktiviteten dekket av kommunen (som hun fikk), så har hun vel ikke plenty av penger til det?
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet som er rart i denne saken er at det står "Medlems- og treningskontingenten dekkes av det kommunale aktivitetskortet som dekker én aktivitet", samtidig som det sies at loddsalget er frivillig og skal redusere treningskontingenten. Da er vel kontingenten allerede dekket, og loddsalget unødvendig?
![]() |
#9 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-laget
Ja, det var sånn jeg også forstod det. At hun fikk dekket det med dette kortet, og kunne "betalt" det sånn?
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetKommunen har et kort som de med dårlig råd kan bruke på en aktivitet. De har valgt fotball.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDet er ingen av de muslimene jeg kjenner som har uttrykt at det strider i mot deres religion å selge lodd. De bare sukker like oppgitt som oss andre over at det må gjøres.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDette står helt i slutten:
En sedvanlig en fjær=fem høns-artikkel hos Nettavisen. Det er søpleavis, ass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetDette er fra Romerikes blad, ikke Nettavisen.
![]() |
#14 |
|
Det er Nettavisen det er linket til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetJeg antar alltid - med mindre jeg eksplisitt vet at det er omvendt - at når en person uttaler seg en avis, så er det avisen som har kontaktet dem, og ikke omvendt. Da høres ganske mange uttalelser både mindre bombastiske og mindre malplassert ut.
![]() |
#16 |
etterpåklokest
|
Jeg skulle ønske man la samme velviljen til når man leser på FP som man gjør når man leser Nettavisen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Det var et retorisk poeng angående å få "fordommene sine bekreftet". Burde muligens lagt på en disclaimer med en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Dragedytteren
|
Jeg skulle likt å høre reaksjonen på at du kaller Strømmen en bygdefotballklubb.
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
![]() Sv: Strider mot mors tro å selge lodd, sønn (10) kastet ut av fotball-lagetHvis man leser artikkelen er det henvist til Romerikes blad. Her det jo umulig å vite hvem som har kontaktet avisen eller omvendt, men det er jo uansett frivillig å delta i et intervju. Jeg er forsåvidt ikke særlig imponert over religiøse årsaker skal innvirke på noe som helst, men det er jo fint hun vil stille opp på dugnad da det helt sikkert er nok av dem. Hvis kommunen skal betale for denne sønnen burde saken vært ute av verden før sommeren, de fleste har betalingsfrist på våren når sesongen starter. Jeg synes egentlig litt synd på frivillige fritidsarbeidende foreldre som lagledere og trenere som får ulike problemstillinger i fanget. Men selvfølgelig umulig å vite her om hun eller de har vært vrange/misforståelser/dårlig dialog etc.
![]() |
#20 |
Nek er allrighte dyr
Tviler du på at mange får det?
![]() |
|
|