|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg har jo alltid spilt på mobilen, men oftest helst i skjul (og veldig i perioder). Candy Crush, Hayday, Wordfeud, Clash of Clans - og nå selvsagt Pokémon. Og jeg merker at jeg har blitt mindre "flau" over å spille offentlig; det nytter jo ikke å spille Pokémon kun på do, liksom.
![]() |
#2 |
intro
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Ja, spiller åpenlyst på gata og dels på kontoret - men bare helt kjapt i smug i interne møter. I møter med (få) eksterne rører jeg ikke telefonen i det hele tatt.
![]() |
![]() |
#3 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller åpenlyst PG på trikk og tog og gata men ikke på jobb. Ikke fordi det er flaut ovenfor kolleger men fordi det virkelig virkelig er upassende om noen brukere skulle sett meg. Det hender jeg snakker om PG eller ser på pokemonene mine som en icebreaker i barnesamtaler. Jeg foretrekker også Oslo som spillarena og ikke nærmiljøet - så litt flaut er det vel. Mest fordi jeg bor der jeg jobber og igjen føler et visst ansvar for å være "profesjonell" utendørs også på fritiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Spelar aldri på jobb. Men på tog eller buss (som eg nesten aldri tar)spelar eg. Eg tar kanskje ein tur på fb på jobb, kjapt i ein pause viss eg er trøtt, men jobb er på eit viss spelefri sone. Skravlefri sone, er det derimot ikkje.
![]() |
#5 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Nei, mulig jeg er veldig nerdete, men jeg synes ikke spilling er pinlig
![]() |
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Nei, jeg synes ikke det er spesielt pinlig. Mannen spilte Hayday på venterommet hos legen en gang, noe sidemannen så og plutselig satt de og delte tips.
![]() |
#7 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller der jeg er og synes ikke det et flaut. Er sjelden på "jakt" selv med PG. Jeg spiller som regel hvis jeg uansett ventet på noe eller er forbi.
![]() |
#8 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?På jobb spiller jeg kun når jeg går tur i lunsjen. Eller når jeg er helt alene på kontoret og sitter i Lync møte for eksempel
![]() |
#10 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Aug 2016
Hvor: Vestlandet
![]() |
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller ingenting, men synes det er tilsvarende flaut å bli fersket med FB på bussen. For ikke å snakke om sukker.no. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Klar
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller enkle spill når jeg er på allmøter og sånn som krever at jeg følger med litt. Men da stort sett drop7, CC krever for mye tankefokus. Drop7 blir omtrent som drodling, egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller kun wf, og det gjør jeg hvor som helst, med unntak av i klasserommet når jeg underviser. Ellers så spiller jeg ingenting på tlf.
![]() |
#13 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller bare cc og cc soda, og spiller ofte i ventesituasjoner hvis det ikke for lang tid til jeg kan lade. Venterom, buss, ferje etc. Synes ikke det er spor flaut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller ikke spill på mobilen i det hele tatt, men hadde jeg spilt ville det ikke vært i møter. Jeg ville ikke vært flau over å spille offentlig med mindre jeg hadde gått rett i et tre eller noe sånt fordi jeg var distrahert.
![]() |
#15 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Jeg spiller pokemon når jeg er ute og går. Det synes jeg egentlig ikke er så flaut. Derimot liker jeg ikke prøve å ta en gym hvis noen er i nærheten. Helt der er jeg ikke. Mindre flaut hvis barna er med.
![]() |
#16 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Oh, come on, ingen som synes det er litt pinlig å mate griser på bussen?
![]() |
#17 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Er det candy crush? Har aldri spilt det.
![]() |
#18 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?Spiller aldri, men ville ikke vært flau om jeg så gjorde det offentlig så lenge det ikke var på jobb/møter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Spinn-off: pinlig å spille mobilspill offentlig?CC er så åpenbart en kabal, så det synes jeg egentlig er ganske greit. Når jeg bare kommer over snobbefaktoren på at jeg velger det foran å lese Årntlie Bøker når jeg har 3 minutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|